Inlägg från: Maria84 |Visa alla inlägg
  • Maria84

Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3

Vi har testat att köra varenda dag och vi har testat varannan dag men det har inte tagit sig ändå.. Den här gången har vi kört varenda dag, eller vi gör det ganska ofta visserligen

Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & ängeln Lillebror 090507
  • Maria84

LinNea08 - tycker du ska ta ett nytt test också. Är svårt att veta säkert när man låter dem ligga så långt över tiden.

Hmm, här är min storasyster också gravid :S så nu är båda syrrorna gravida..Snart är väl brorsans fru gravid också igen..

• Maria84
    Älskade Ängel skrev 2010-05-15 09:46:09 följande:
    Oj vilken babyboom! Du ska se att det blir din tur snart också. Vart är du i cykeln? Har du fått max?
    Jag har inte använt monitorn denna månad men ägglossning har jag haft. Så nu inväntar jag bim runt den 20:e.
  • Maria84

Råkade skriva i gamla tråden igår.. Får skylla på att jag har varit sjuk...

BIM börjar närma sig och jag tror att tanten kommer att komma denna gång också.
    Åkte på magsjuka igår men är på g tillbaka igen som tur är, är så glad att det kom nu och inte samtidigt som tanten för det hade inte blivit skoj.

Hur går det för er andra, nån mer som närmar sig bim

• Maria84
    LinNea08 skrev 2010-05-19 20:50:37 följande:
    Igår kom rosa spotting, idag är det brunt Så det är kört denna månaden med Nästa försök är 1 år sedan vi startade syskonverksta´n
    Nej vad trist!
  • Maria84

Och här är min mens på intågande nu...

• Maria84

Jag har ju bim imorron egentligen men redan igår kväll började jag blöda lite.
    Känningarna jag hade innan var illamående, mkt halsbränna och ömma bröst...Men inget här inte..

• Maria84
    emau88 skrev 2010-05-22 11:02:53 följande:
    Ja, det är nog lite väl tidigt kanske.. får iaf hoppas det med tanke på resultatet :) jag tänkte att jag skulle försöka dra ut på testandet så länge som möjligt, och för att hjälpa mig lite på traven så har jag inte ens beställt några tester ännu.. Men just nu känner jag ingenting, inget illamående, inga ömma bröst,..möjligtvis att jag känner en konstig känsla lite ibland i typ äggstockarna/livmodern, men det är säkert inbillning..Vill så gärna så gärna vara gravid.. men vem vet, med lite tur kanske man är det just nu! Usch ja, att det ska vara så himla svårt, o många andra runt omkring blir gravida hur lätt som helst, det är bra orättvist tycker jag!Har du gjort gravtest med förresten? För symptomerna låter ju iaf som en graviditet..
    Jag tog ett test i förrgår men eftersom det inte blev två streck direkt, som jag brukar få när jag är gravid, brukar inte behöva vänta de 5 min som det står.. Men så kollade jag lite snabbt på det idag där det låg och då visade det ett ytterst svagt streck till men det går ju inte att gå efter.

Mensen är så konstig så jag ska ta ett imorron bitti igen så får vi se, men jag betvivlar att jag är gravid. 
  • Maria84

Jaha ja.. Igår eller om det var i förrgår så kom det ju en massa klumpar.. Tog ett nytt test tidigt imorse och det visade +. Men idag har jag ont.. Så mest troligt så är det missfall, igen. Nog för att jag brukar få extrem växtvärk i livmodern men jag tror inte att det är det nu.

• Maria84
    Älskade Ängel skrev 2010-05-23 11:29:01 följande:
    Du kar alltså plussat, men blöder eller vaddå? Var plusset svagt eller starkt då? Det är ju inte alls säkert att det är ett mf, och jag håller tummar och tår att det går bra för dig!!!.. Styrkekramar!!
    Första testet var knappt synligt plus, imorse var det tydligare..
    Blöder inte just nu, kom en massa klumpar i förrgår bara och idag har jag ont men blöder inte..
    Nej jag vet, men har varit med om 5 missfall tidigare och de har varit olika allihopa men just klumparna tyder ganska mkt på mf..

Ska in till stan en sväng sen och köpa ett grav.test med veckoindikator för att se vilken vecka den visar att jag är i. Sen är det bara att vänta och se.

Har en liten skrutt med gips här hemma nu, blev akuten för honom igår. Två sprickor i armen, mammas lille skrutt..
Svar på tråden Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3