• s89

Hur lång tid tog det för er att bli gravida efter P-piller?

Hur många månader/år tog det för er att bli gravid efter p-piller stopp? Vilket p-piller åt ni?

Tacksam för svar! {#lang_emotions_smile}

PS: Min ÄL kom igång samma månad, så jag tror min kropp har återhämtat sig! {#lang_emotions_laughing}

• Svar på tråden Hur lång tid tog det för er att bli gravida efter P-piller?
  • s89

Tack för era svar! {#lang_emotions_smile} Man ser vad olika det kan vara.. Allt från 2 månader till 10 mån..

Får se hur lång tid det tar för mig då! {#lang_emotions_wink}

• s89
    yellow skrev 2010-04-04 13:01:26 följande:
    Jag blev gravid på första försöket. Dock så slutade det i MF för några dagar sedan...
    Beklagar! :(
  • s89
    yellow skrev 2010-04-04 13:17:36 följande:
    Ja, det var inte så kul. Trodde liksom inte att det kunde hända mig, typ.  Men det är bara att försöka komma över det, och sedan testa igen. Lycka till förresten!
    Precis.. Tack så mycket. Lycka till själv! {#lang_emotions_flower}
  • s89
    MollyMilly skrev 2010-04-04 13:28:31 följande:
    Jag åt Jasmine :) Ja, vi blev helt oplanerat gravida o jag va i v 10 när jag fick veta :) Men nu har vi en goding på 14 månader :D Kram o lycka till!
    Åh mysigt!! {#lang_emotions_smile}

Grattis..
    Tack!
  • s89
    gumzan skrev 2010-04-04 13:42:21 följande:
    Trionetta åt jag, jag slutade slutet av mars, mens kom igång med en gång, men bebis blev det inte förrens 22 maj.
    Då blev du ju gravid fort! :) 2 månader tycker jag är snabbt.. Skönt att din mens kom igång direkt.. {#lang_emotions_wink} Min pillermens kom direkt samt Äl kom igång direkt. Så hoppas på ett pluss snar!!
  • s89

Verkligen olika. Tror inte det har med p-pillret att göra, utan hur kroppen återhämtar sig efter hormonerna..
    Kul att få höra era erfarenheter! {#lang_emotions_smile}

• s89
    Jodi skrev 2010-04-05 18:19:44 följande:
    Jag slutade med restovar i mitten av december. Har haft utslag när jag testat för ägglossning varenda månad sen dess, men det var inte förrän nu vid senaste ägglossningen som jag kände av det rent fysiskt och sen kom mensen tidigare än vad den gjorde med p-piller. Det känns som att det inte är förrän nu som kroppen har fattat att pillrena inte tas längre! Man kan ju få utslag på teststickan för ägglossning och sedan ändå inte ha nån...
    Jaså? Kan man få utslag på ÄL-stickan men att den inte blir någon? Men då har man väl inte ÄL-känningar såsom flytningar, ömma bröst, molande värk m.m?
  • s89
    lolca skrev 2010-04-05 22:03:47 följande:
    Jag åt p-piller mellan 1996-2009, först åt jag desolett, sedan triordiol och till sist jasmine. Jag slutade med p-piller i juli 2009 och blev gravid i september. Hade trott att det skulle ta längre tid. Men vi kanske hade tur?! Nu är jag i vecka 30 och i juni är vår bebbe beräknad!
    Vad mysigt!! {#lang_emotions_smile} Lycka till !
  • s89
    ToK skrev 2010-04-05 23:17:51 följande:
    Jag slutade med mina minipiller för 1 månad sen, men min ÄL har fortfarande inte kommit igång! Borde haft min första mens för 2-3 veckor sen, men min kropp har tydligen inte återhämtat sig ännu. Är inte gravid än, har redan testat säkert 4 gånger :( Bara går och väntar på att ägglossningen ska komma igång igen!
    Ja det tar ju olika tid för alla.. Hoppas den kommer igång rätt fort nu då! {#lang_emotions_smile}
  • s89
    MammaTillOliver skrev 2010-04-06 19:03:56 följande:
    jag slutade med cerazette den 6 februari och fortfarande inget plus
    Okej men då har det "bara" gått 2 månader.. Kan ju ta lite tid. Lycka till!
  • s89
    MammaTillOliver skrev 2010-04-07 09:40:44 följande:
    aa jo jag vet :) hoppas de tar denna månaden =) hur går det för dej då?
    Jodå vi ligger på{#lang_emotions_wink} Slutade med p-piller 7/3. Så hoppas ju såklart på pluss snart med{#lang_emotions_smile} Men det kan ju ta lite tid, det vet man aldrig. Lycka till!
  • s89
    lollo14 skrev 2010-04-07 10:45:12 följande:
    Åt trionetta i ca 10 år, och blev sedan gravid efter första riktiga mensen. Nu är vi igång igen och inväntar första mensen, sedan kör vi. HOppas det går lika fort denna gång. Lycka till!
    Lycka till !!{#lang_emotions_smile}
  • s89
    MammaTillOliver skrev 2010-04-07 10:50:11 följande:
    okej jag slutade 6/2..... de finns många som blir gravida efter 2 månader efter pller stopp så vi får väl hoppas vi är som dom haha!! lycka till =)
    Får vi hoppas ja.. Tack. Lycka till du med! {#lang_emotions_laughing}
  • s89
    Tisseltassel skrev 2010-04-07 10:49:49 följande:
    Jag blev gravid andra försöket efter pillerstop.. Ska på inskrivning hos BM idag.
    Spännande!! Grattis förresten! {#lang_emotions_smile}
  • s89
    Amira skrev 2010-04-07 10:51:32 följande:
    1 år. Tips! Undvik ipren under bebisverkstaden.
    Tack för tipset!
  • s89
    FruSen skrev 2010-04-07 10:54:38 följande:
    Tog mitt sista piller den sista maj -08. Gjorde ett graviditetstest som var positivt den sista juli -08 så det dröjde inte alls länge. Gick betydligt snabbare än jag räknat med, trodde det skulle ta ett tag öfr kroppen att "komma igång" då jag ätit p-piller rätt länge och bytt sorter hit och dit under åren..!
    Vad skönt att det gick så fort.. {#lang_emotions_smile} Vilka p-piller åt du sist?
  • s89
    MammaTillOliver skrev 2010-04-07 11:06:15 följande:
    tack du =) jag äter ipren vid värk men då slutar jag me det..varför ska man sluta med ipren?
    Det är något ämne där i som kan skada fostret.. Hörde faktiskt det av min mamma också. Hon hade varit på föreläsning om det.. Men alvedon/Panodil kan du använda!
  • s89
    FruSen skrev 2010-04-07 12:33:13 följande:
    Jag åt neovletta. Innan hade jag ätit trionetta, yasmin (?stavas?), mini-pe, celeste och ett till som jag inte minns namnet på... Har inte blivit gravid eller nått med p-piller, men haft småbekymmer med mens och annat vilket är anledningen till att jag bytt sorter då och då. Lycka till med verkstaden TS!
    Okej! {#lang_emotions_smile} åt också neovletta.. Men har slutat nu i mars. Skönt. Tack!
Svar på tråden Hur lång tid tog det för er att bli gravida efter P-piller?