• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

bohusbebis skrev 2011-11-23 09:57:22 följande:
    såg att det pratats om vagnar i tråden, vi har rest med våra barn nu 6,5 och 3,5 år sen de var 5 månader och har alltid haft vagn + bärsele med. Vagnen blir oftast packåsna (och går ju att lämna hemma om man är på strandiga öar). Vi har de senate 2 åren haft vår Phil&Teds med och det har varit värt det! Annars hade det inte blivit något kvällsliv för oss vuxna alls, inga långpromenader etc (kvällströtta barn). Men i år vete 17 vad vi ska ta med för vagn. Tror det blir en maclaren quest. Och Manduca. Dessvärre är det vår stora kille som är mest kvällstrött
    Woho, bär du/ni på 3,5 åringen? Jag undrar för vi har en tjej hemma som är lite mer än 3,5 och jag skulle ALDRIG orka kånka på henne *pust*....ännu mindre i värmen.
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi
    bohusbebis skrev 2011-11-23 10:07:02 följande:
    ska kanske tillägga att vi ofta är ute och går i skog och mark, och för att ibland kunna hålla lite tempo så får lillasyster "hänga på ryggen". Men som sagt, det var ett tag sen. Kanske skulle testa henne på det innan vi åker.
    Ja, det går säkert, det beror ju barnets vikt och vilja att sitta där . Milea väger ju närmare 19-20 kg och vägrade vagn vid 18 månader så vi har ju lite motstånd kan man säga, haha
    Antar att Bee inte får följa med då?
  • Tullemi
    bohusbebis skrev 2011-11-23 10:19:22 följande:
    haha, jag velar faktiskt... kanske bee m ståbräda... men den känns lite klumpig att slänga upp på songtaew hit å dit... barnen går ju mest... skulle eg behöva vagn till bägge för vi flyger hem mittinatta som vanligt å de brukar alltid somna på väg till flygplatsen... (a väger runt 15 kg å C runt 25 tror jag)
    Åker ni åxå i år? Var ni inte bortåt BanPhe-trakten förra året?
    Nae, i år blir vi hemma . Eller om vi ev hittar nåt i jan-feb-mars nästa år...vi lämnar det öppet Annars satsar vi nog på nästa vinter, om 1 år.
    Vi var iväg i dec-jan i 6 veckor och vi åkte till Karon och stannade där hela vistelsen, vilket just då kändes ganska jobbigt. Man mättas så fort av ett sånt ställe... Ska planera nästa trip lite bättre.
  • Tullemi

Haha, om suget efter julmust i Thailand kan bli alltför stort så kan man ju alltid (på-skoj-grej): packa ner en sodastream-essence med julmustsmak och sen blanda med kolsyrat vatten på plats . Mindre kul om essencen skulle rinna ut i väskan dock....

• Tullemi
    Avvin skrev 2011-11-25 18:51:47 följande:
    Gokväll! Vad härligt för er som är så nära avfärd. Är det inte någon som har lust att dela med sig av sin packlista? Tycker det är intressant att se och få tips. Jag har än så länge bara listan i huvudet. Snart dags för att börja skriva ner! Har i övrigt funderingar på följande: myggnät till säng, tar ni med det? Ni som tar med välling/gröt, vad tänker ni er för lösning på förvaring av pulvret? Hur resonerar ni angående flytväst till barnen?
    Vi har aldrig haft med myggnät till barnens säng, men det kan ju bero på hur och var man bor. Ett hus med AC i Karon - där behövdes det ej
    Välling- och grötpulver förvarade vi i kyl med en sån där plastklämma om påsen.
  • Tullemi
    3kids skrev 2011-11-26 15:47:19 följande:
    Hej, jag har bokat flyg till phuket för 2vuxna och 3barn, o detta är vår premiärtur till Thailand så jag tar tacksamt emot tips på boende, jag vill bör man fotboja hela vistelsen, är det svårt att få tag i hotell?
    När ska ni åka? Under peak-perioden så kanske det kan bli mer letande efter passande boende, men det finns säkert även då. Man kanske kan ha några alternativ nedkluddade på en lapp, som backup, så att man inte virrar runt
  • Tullemi
    3kids skrev 2011-11-26 18:18:20 följande:
    Vi åker 18januari, är det peak-period?? <som sagt jag är ny i gemet när det gäller thailand Några tips på boende??

Phuket är relativt stort, så vart vill ni bo och vad söker nu för typ av ställe? Ni andra i tråden, vad heter den där sidan/sidorna där man enkelt kan kolla boende? Agoda och några fler.....
  • Tullemi

Oj, det var en himla massa saker på packlistan . Och OJ vad sugen jag blir på en resa

• Tullemi
    brommamaria skrev 2011-11-29 09:34:24 följande:
    Jag tycker också att det är mysigt att planera inför resan. Har iof aldrig bokat så här tidigt förut (2v). Men för det mesta har vi vetat att vi ska åka o ungefär när men inte vart
    Nu håller jag på o söver min plutt, om ca 30 minuter ska vi åka mot Arlanda.
    2 väskor som ska checkas in, 16 kg vardera
    2 handbagage o 1 vagn
    Tycker det blev helt ok med tanke på att vi har en del mineralvatten, julmust o barnmat i resväskan.
    Åh, vad härligt det låter. Ha en trevlig resa nu
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)