• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Just kläder tillhör väl inte kategorin saker som blir mycket mindre i en vacuumpåse. Täcken/kuddar däremot . det måste ju vara nåt som innehåller mkt luft från början. Jag tycker att de är praktiska för resan ändå.

Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi
    Majomajo skrev 2011-10-30 18:55:35 följande:
    Superpraktiska tycker jag! Tar lite mindre plats, men skapar framför allt ordning och reda!
  • Tullemi
    Soffs skrev 2011-10-31 08:31:43 följande:
    Någon som har bott på Blue Village Merlin Beach Resort?

Våra vänner har bokat med Fritte dit men vi känner både att det är lite dyrt och att det verkar ligga lite off? Ska åka med en som är 5 och en som är 2.
    Resorten ligger en liten bit från Patong, men det kan inte handla om nåt större avstånd. Personligen tycker jag det är lite föör nära Patong då jag mer än gärna tar lite avstånd från den orten. Man kan åka in och handla i Patong men sen är det bara jobbigt att vara där. Men Resorten har ju egen strand osv så man "slipper" ju iaf vara på Patong Beach.
  • Tullemi
    själen skrev 2011-11-02 11:37:48 följande:
    har ni rest till Thailand och varit med om att rökning varit tillåten ombord? vilket flygbolag reste ni isåfall med? Vet ni hur det är med thaiair?
    Det finns nog inga flygbolag som tillåter rökning ombord längre (tack och lov).
  • Tullemi

Fnurf, jag hittar inga billiga resor. Har ni sökt till Bangkok eller?. Hittade för 20.000:- för oss 4, men det var en monsterresa via Kina (30 timmar).

• Tullemi
    alvanova skrev 2011-11-12 08:06:23 följande:

Mygg? Ni som varit i Phuket - finns det mygg?

Ja!
  • Tullemi

Vi har haft både Chicco Liteway och Bugaboo Bee med oss till Thailand och båda funkade finfint. Vi fick ner en himla massa extra i Buggans vagnväska

• Tullemi
    brommamaria skrev 2011-11-22 09:51:03 följande:
    På Arlanda kan man få vagnen inplastad på platta som snurrar nere vid hittegods. Har ingen väska till vårat bee. I våras hyrde vi en airshell o den var jätte klumpig att släpa på o tog mkt plats på rummet. Vi har kollat vår försäkring o vi får en ny vagn om den går sönder.

En vecka kvar till vi åker... Måste hitta solhatt till sonen idag
    Jag tycker att Bee är lite för klen i sin konstruktion för att bara plastas in. Inte så kul att leta vagn i Thailand det första man gör . Vårt bagage hamnade på villovägar när vi åkte i vintras (inkl vagnen) så vi fick köpa en ny i Thailand och utbudet var ganska stort (Phuket) men de var relativt dyra tyvärr. Köpte den enklaste/billigaste vi kunde hitta (ful och skranglig) för ca 600-700 kr. Ingen megasumma men ändå en trist utgift.
  • Tullemi
    brommamaria skrev 2011-11-22 10:21:05 följande:
    Jo det kan jag hålla med om, men väska för 1500 är inte så kul heller... Vi ska prova o se hur det går, har bärsele, sjal o sulky på hotellet.
    Åkte ni charter när vagnen kom på villovägar?
    Nej, vi åkte reguljärt och vårt flyg var försenat pga av snöstorm. När vi kom till München så sprang vi som tokar till Singapore-gaten och det var alltså där vårt bagage inte hann med oss. Tog över en vecka att få tillbaka allt.
    Åker man charter och har direktflyg så är risken ganska liten att bagaget rymmer, men jag tänkte mer på att Bee'et (ja alla vagnar) inte behandlas så bra när den ska lastas på och av.
    Transportväskan är dyr i inköp men har bra andrahandsvärde när det är dags att sälja den - finns kanske en på Blocket för er?
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)