• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

JohannaL skrev 2011-10-11 10:09:11 följande:
    äntligen bokat avresa 28 nov o hem 24 april,,, ouiiii, börjar dock kännas stressat med allt som ska fixas..

ni som varit borta längre tid, har ni ordnat visum för barnen också? 
    Wow, vilken långresa . Vad roligt!
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi

Vi skulle vara iväg i 8 veckor sist vi reste och som svar på din fråga: ja, barnen behöver visum.

• Tullemi

Millans: men oj vad tråkigt att höra . Det är ju väldigt omvälvande när något sådant händer, men att ha en resa framför sig kan ju faktiskt vara en liiiten tröst.
    Din dotter har, vad jag förmodar, sett att du mått dåligt förr? Så det är inget nytt och hon blir kanske inte rädd när det händer. Planen att ta in på ett sådant hotell som har allt låter ju toppen i detta fall. Ni blir ju inte utan mat och en DVD kan man klara sig långt på Jag säger ÅK!

• Tullemi
    Peak skrev 2011-10-17 13:39:28 följande:
    FÄRD skulle det såklart stå Flört
    Haha
  • Tullemi

I vän i Thailand/Phuket skrev detta på sin FB-sida idag :

Till alla i Sverige som är på väg till Phuket och oroar sig för översvämmningar:
    Vi har sol sol sol SOOOOLLLLLLLLL!!!!!
    Sluta oroa er och sluta ringa mig 5ggr per dag för att "kolla läget"

• Tullemi
    DecemberBebis skrev 2011-10-27 08:20:41 följande:
    Imorgon åker vi !!!!!
    Hoppas ni får det alldeles alldeles....umderbart
  • Tullemi

Vi har också varit en hel del i Phuket (Karon) men jag skulle nog inte heller rekommendera det. Vi trivs pga av att vi har vänner där, har hittat ett boende vi gillar, matställen som blivit favoriter osv...men det är väl inte direkt mysigt. Trafiken har blivit värre och det är svårt att bada med barn i havet (som alla andra skriver). Vi åkte ofta iväg till andra stränder som tex Kata Noi och Nai Harn, vilka är mkt lugnare. Dock hittade vi aldrig "den där extra fina stranden" som man drömmer om men det ska finnas små bukter osv (var aldrig på upptäcksfärd med 2minibarn).

• Tullemi
    Clear1 skrev 2011-10-27 09:37:26 följande:
    Okej nu frågar jag utan att ha läst alla 900 sidor här..
    Har en 5mån bebis, och funderar på att åka till Thailand i Mars kanske, då är hon 9-10mån..
    Har någon rest SJÄLV med bebis? Jag är ensamstående,
    Har era bebisar klarat av omställningen tid och klimat bra? 
    För att svara på din sista fråga: det har inte varit några problem med omställnigen.De fann sig väldigt bra, det var bara Lucas som hade lite problem med värmen stundtals, men det fanns ju AC så vi var inne eller vid skuggig del av poolen när det var som varmast. Mycket vätska till de små.
    Jag hade valt ett hotell med pool för ibland passar det bättre än stranden och havet.
  • Tullemi
    Martha skrev 2011-10-29 16:28:07 följande:
    Var nån som skrev nått om Vacuum påsar tidigare? Är det nån som vet vart man köper sånna? Som man inte behöver dammsugare till..
    Clas Ohlson och www.smartasaker.se. Finns säkert fler ställen
  • Tullemi
    winters skrev 2011-10-29 18:12:33 följande:
    Vi har både från Clas Ohlson och Mekonomen, funkar kanon och ganska likvärdigt vad jag kan se. Är väldigt smidigt att ha förvarat så även om jag inte skulle säga att det sparar 50 % plats så är det mindre och bra för ev läckage eller oreda! Skrattande
    Sant, sparar väl inte 50% , men det var väldigt praktiskt att ha Mileas kläder i en påse och Lucas' i en annan. Ordning och reda, samt att de sparade liite plats
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)