Matillin skrev 2010-12-15 12:21:06 följande:
Det verkar vara många som ska bo eller bott på Koh lanta.
Vad är så speciellt där?
Hur lång tid tar det att åka från ao nang/krabi till koh lanta?
Det jag och min familj gillar mest med Lanta är att stränderna inte är fulla av solstolar och att det inte förekommer några vattenskotrar, bananbåtar och annat hemskt.
Jag avskyr stränder där detta förekommer. Men så är ju inte alla. En vän till mig älskar Phuket just för att detta finns där. Hon gillar solstolarna som man hyr, och att kunna hyra vattenskoter.
Sen gillar vi lugnet, försäljarna som inte är påträngande och att det inte är några skräddare som nästan drar i en (som Ao Nang var fullkomligt fullt av)
Vi gillar stränderna, som kanske inte är de finaste - men som är mysiga och genuina (iaf om man tar sig längre bort än Klong dao)
ja, det är mycket svenskar. Majoriteten av turisterna är svenskar. Men - det är aldrig fullt på stränderna eller restaurangerna. Det finns gott om ställen där man kan äta utan någon annan turist i närheten om man vill det.
För mig spelar det för övrigt ingen roll om det mest är svenskar, eller om det är tyskar, ryssar eller japaner. Turister som turister.
Men smaken är ju som baken, vilket är tur :) Det som passar oss passar ju inte alla :)