molnen skrev 2013-03-24 12:43:05 följande:
Finns räddningsvästar(flytvästar) till barn att köpa ? sådana som vi har med krage ?
Vet inte, har inte letat efter det och inte hört ngn som gjort det.
Men det var räddnigsvästar jag menade finns billigt på Biltema. Gäller ju att de passar barnet. Vi har provat olika västar genom åren och jag minns att en gång när vi testade "bäst i test" på vår dotters minisim - så vände den inte henne. Vår siminstruktör sa att det kan hända då alla västar inte passar alla barn och att man därför ska testa dem i vatten på riktigt.
Men vi har faktiskt inte gjort det själva. Dottern var på en snorkelutflykt och då fick vi en räddningsväst att ha på henne från arrangören. Det var inte läge att testa den innan de gick på båten...
Jossanjo skrev 2013-03-24 13:21:28 följande:
Billa, bor på en ö, har inget biltema
men visst finns det på Lanta? Det är infon jag fått. Men det kanske inte stämmer?
Attans, inget Biltema heller.
Som sagt, jag vet inte om det finns här. Har tyvärr inte möjlighet att kolla upp det innan hemresan
elinaehn skrev 2013-03-24 14:36:50 följande:
malaysia är spännande alternativ också. hur är det om man jämför med thailand? måste googla lite. men älskar thailand, det vi mött hittills (tre resor). har en TIOåring nästa sommar då vi reser igen. jisses!
Med en tioåring hade jag inte tvekat att bege mig till öarna på Malaysia östkust. Ffa om barnet gillar att vara i vatten och snorkla m.m. Liksom ni föräldrar? Från ca den åldern brukar det vara tillåtet att gå Bulbblemaker-kurserna.
Har inte besökt Kapas, Redang och Tioman. Trivdes så bra på Perhentian att vi varit där två gånger, med några års mellanrum - och nu är det ett antal år sedan vi var där.