Dolphin skrev 2010-12-07 21:32:30 följande:
Vart rekomenderar ni att åka på sommaren, bröllopsresa nästa sommar, nån gång mellan maj-okt? Vill egentligen helst åka till Thailand eller Malaysia men det är väl ostadigt väder då? Eller funkar det på någon av kusterna?
Eller nån annanstans i världen ni kan rekomendera, EJ Europa? Vi kommer ha vår då 2 åring med oss så lite barnvänligt och fina stränder är ju önskemålet.
Bali var jättefint! Inte lika vackra stränder som Thailand, men minst lika vackert i övrigt. Mycket god mat, billigt, mycket hantverk, och vad jag förstår rätt jämn temperatur över året. Vi var där på sommaren, i juli-aug, och det var ca 30 grader, som bra svensk sommar.
I Thailand kan jag rekommendera Koh Yao! Där ligger stränderna på östra sidan av ön, till skillnad mot Phuket, Lanta, Krabi, vilket tydligen gör att det regnar av mer, så det är förhållandevis lite regn där jämfört med andra ställen i regionen (så har jag uppfattat det). Vi var på ett ljuvligt vackert och enskilt ställe - Paradise Koh Yao - perfekt för bröllopsresa. Ganska dyrt, men ordentligt prutbart i lågsäsong.
Ett annat förslag är Vietnam och Hanoi / Halong. Har inte varit där själv men skulle gärna vilja åka...