Inlägg från: stockrosen |Visa alla inlägg
  • stockrosen

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Thegran skrev 2010-08-19 17:26:56 följande:
    haha, min är härdad sen hon var nykläckt ;)
    Hon är faktiskt lätt att ha med sig för det mesta och är nöjd långa stunder i vagnen :) Med lite kex så funkar det finfint!

När och vart ska du åka?
    Hade tänkt att åka okt/nov och började hänga här i tråden, men vi skjuter upp vår resa till nästa sommar och drar till turkiet nu istället.
    Men....jag blir ändå lite osäker. Har vart i Thailand många ggr och är sugen på nåt nytt. kanske Malaysia.

Har en bekant som är i Zanzibar just NU och när jag ser hennes blider så blir jag verkligen sugen.
    OTROLIGT vackert..verkligen. Thailands stränder är givetvis vackra men  kommer inte i närheten av Zanzibar.... så jag blir nästan lite sugen på att åka dit också...
    Så jaghar inte bestämt mig ännu Cool. Jag är en velepotta.
  • stockrosen
    winters skrev 2010-08-22 20:29:41 följande:
    Ja, vi är väldigt nöjda med priset, hade räknat med 10 000 till, måste blivit något fel, men vi ska inte klaga! Glad 

Det blir nog toppen, det var samma tid som vi var där första gången för 6 år sedan, när vi kom hem till Sverige hade våren kommit oxå!
    Det är ju helt fantastiskt pris för 4 veckor!!!!! OTRLIIGT BRA!
    *avis*
  • stockrosen
    lillsussan skrev 2010-08-24 18:30:56 följande:

Vet att ni pratat "soldräkter" (heter det så?) tidigare i tråden.

Ni som är resvana med barn hade ni skaffat det till en 7-månaders och i så fall har ni någon rekommendation? Letade runt lite bland butikerna men allt verkar vara bortplockat.

Köpte en igår på Kappahl. Tröja och byxa men hon kommer nog ha en sån där badbyxa istället.
    245 kr. Nackdelen är att tröjan är kortärmad men jag köpte en stor storlek så den kommer dölja armarna en hel del ändå fast då blir väl hålet för halsen större så jag får nog smörja in där ändå. Men det är skönt att slippa smörjan in hela barnet. Nu är inte min dotter 7 månader utan 16 månader men det fanns små storlekar där också.
  • stockrosen
    MIssCh:
    menar du stora kata eller lilla Kata dvs Kata Noi?
    För där var det hur lungt som helst och nästan ingen trafik. Faktiskt för lugnt på kvällarna för oss
  • stockrosen
    mamma72:
    Själv gillar jag Kata Noi och om jag skall till Phuket så kan jag tänka mig att bo där igen. Dock lite väl lugnt på kvällen...

Du kommer få åka långtailboat, det är säkert. Det går säkert utflykter både hit och dit
    Nu kommer jag inte ihåg hur långt det är till Koh Raya men vi åkte dit och övernattade i två dagar. En fin, lugn, thailaändsk ö. Kan tänkas att man kan åka dit över dagen men det är då speedboat som gäller.

Du kommer få en fin semester! Sov gott
  • stockrosen
    Ariella skrev 2010-09-04 20:47:59 följande:
    Okej. Istället för att åka till Koh Lanta en fjärde gång på raken (även om jag gärna hade gjort det...) så har vi bestämt oss för att försöka hitta ett nytt resmål i Thailand. Tidigare har vi varit på Lanta, Phuket, Koh Muk, Phi Phi, Koh Yao, Koh Samui, Koh Tao, Similan.

Vi tänker flyga till och från Bangkok och för enkelhetens skull tänkte vi ta något ställe som ligger relativt nära BKK. 

Nu är jag lite inne på Koh Samet. Är det någon av er härinne som har varit där, och kan ni i så fall rekommendera det? Vi är två vuxna och två barn som kommer vara 5 respektive nästan 2. Vi tänker åka någon gång i mars/april och vara borta 2-2,5 veckor.

Tips?

Tack på förhand!
    Hej! jag har inte varit på Ko Samet men var själv på väg dit i höst (blir dock ingen thailandsresa i år).
    Har läst ganska många trådar och inlägg om stället och de flesta är överens om att det är fantastiska stränder, väldigt vackert och väldigt lugnt. Det räcker väl med en vecka där har jag förståt.
    Sen har jag hört att man får betala ganska mkt för boendet som inte lever upp till priset om man jämför med andra ställen i thailand. MEN JAG VET EJ. Säger bara vad jag läst mig till. Jag kommer dock testa ön någon gång. För stränderna verkar oslagbara
  • stockrosen
    cillae:
    men oj vad tråkigt det lät med Ko Samet (fast första ggn var ju bra).
    Var det under någon thailänds högtid ni var där andra ggn?
    Låter inte speciellt lockande måste jag erkänna.
  • stockrosen
    Piggelin78 skrev 2010-09-11 20:26:39 följande:
    När vi var nere sist träffade vi en annan familj med små barn.  Deras minsta fick feber , de köpte ett plåster på "apoteket", som tog ner febern. Plåstret satte man på pannan. Vi har köpt hem det men inte testat själva än.

Plåstret heter Cool kids märke Nano MED. Det står Cool my baby down patch , for instant cooling sensation på förpackningen. Kanske värt att testa .
    Men vad bra med plåster! Det hade vart toppen tycker jag!
  • stockrosen

Försöker hänga med i sulky/vagnsnacket för barn över två år.
    När ni säger att man inte får ta med sig sittvagn menar ni även om man betalar extra för det? Som extra bagage?

• stockrosen
    Smilla75 skrev 2010-10-12 12:54:43 följande:
    Jag säljer mycket på Tradera, och köper en del också. Toppenbra.

Tack ni som tipsade om stora väskor, jag ska kolla Stormarknaderna men det retar mig att jag inte fick en på Rusta, 299 kr hade ju varit svårslaget.

Ingen vaccinationsklinik vill vaccinera min 8 månaders mot hep B och BVC ger inte resevaccin, moment 22. Det är ju mot blodsmitta så vi får hoppas vi inte krockar med tuktuken eller nåt. Blev så trött på BVC tanten idag. Lillkillen hade bara gått upp 10 gram på 1,5 månader vilket förstås är illa men han har haft svårt att komma i gång med maten och nu tycker jag vi är på rätt väg. Hon sade att jag måste sluta amma genast. Det vore ju himla smart när vi åker till Thailand om 3 veckor och han inte tar flaska!
    Skit i bvc tanten och fortsätt amma om du vill.  Så knäppt.
    Det är ju toppen när man skall ut och resa och om barnen blir sjuka. Suck.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)