Inlägg från: Jensa1973 |Visa alla inlägg
  • Jensa1973

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Jag kan svara

PÅ thai air gäller aldern som barnet har vid utresan..
    På charter är det oftast åldern när man ska åka hem som gäller...

kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • Jensa1973
    winters skrev 2010-09-16 08:25:55 följande:
    Tack för råden om cherekringarna, då satsar vi på de röda tror jag! Någon som vet vart man kan köpa dem i Göteborg eller närheten?
    Jag beställde härifrån
    Men kolla av med något ställe som kör babysim...Eller googla!!

http://www.babysimshopen.se/
    kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • Jensa1973
    ulligulli skrev 2010-10-29 20:24:11 följande:
    Hej, hej
    jag är på Lanta nu och våra grannar på Noble House gick runt för att leta boende ikväll ifrån den 3:e november och det verkar fullt nästan överallt Man kan få en en bunge längst bak för fullpris, så att komma ner och pruta värkar nog inte gå. Och nu är det knappt högsäsong

Lanta fantastikt just nu, vinden har vänt och himmlen är stjärnklar.-)
    Shit, undrar hur det ser ut i mars då??
  • Jensa1973

Tessa

Har du spanat på någon annan resort? Eller är det rakt av DR som gäller med 2-åring tycker du?

Just nu lutar det åt DR, hur verkar en minisuite? Har du sett det? Är läget bra?
    Frukosten??

Oj vad jag frågar...

Vet inte om vi vågar åka utan att boka.. Endel säger att det blir mycket billigare att boka på plats.
    Andra att det är risk att de flesta ställen har fullt i mars

Tusan hur ska man tänka.. Tycker ff att det känns lite dyrt. Man ska ju ändå ha runt 30 nätter totalt....

• Jensa1973

Tessa

Kanske vi ska boka bara 2-3 nätter ändå.. och chansa lite

Är det billigare boenden på Long Beach? har inte spanat sååå mycket på den stranden.

Men jag tycker att 500:- /Natt känns dyrt när man ska vara borta en månad

Vi får väl ta det som finns...

• Jensa1973

Tessa

Tror du att det blir fullt tom på Good Days i mars??

Jag vet inte hur vi ska göra. Boka hemma eller inte...

• Jensa1973
    hag7 skrev 2010-11-16 07:49:43 följande:
    På arlanda måste man checka in vagnen även om man har en paraplyvagn men annars utomlands får du alla vagnar till gaten.
    Har frågat om att få låna vagn men det har inte funnits.

Fast enligt Jorden Resor får vi ta med en stroller till gaten om vi vill..

Vi åker med Thai och som jag förstår så åker vi från Arlanda

• Jensa1973

oj då det låter märkligt eftersom jag verkligen frågade extra efter det..

Någon som har erfarenhet??

• Jensa1973

Så här står det på Arlandas hemsida...
    Måste jag försöka få reda på detta igen alltså

Barnvagnar Finns det lånebarnvagnar på Arlanda?

Swedavia har för närvarande inga barnvagnar för utlåning. Kontakta ditt flygbolag/researrangör eller hör efter vid incheckningsdisken vad som gäller för just din resa.

Kan jag ta med barnvagnen till gaten?

De flesta flygbolag på Arlanda vill att man checkar in vagnen redan i avgångshallen. Kontakta ditt flygbolag och hör vad som gäller för din resa.

• Jensa1973

Så här står det på Thai´s sida
    Så jag hoppas verkligen på detta då vi planerat at ta lilla paraplyvagnen fram till gaten..

Asat, efter att man checkat in bagaget har man väl ingen chans att ha med bagagevagnen??

Får man jag ta med mig paraplyvagnen ombord?
    Det går att ta med sig paraplyvagnen fram till planet och checka in den där. Vagnen hämtar man sedan upp direkt när man kliver av planet. Säg till när du checkar in dina väskor, så märker personalen upp din vagn.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)