• Thegran

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Karolina75 skrev 2010-11-14 00:09:04 följande:
    En fråga till TessaG: När det är dåligt väder nu - betyder det sol emellanåt eller molnigt och regnigt mest hela tiden?! Brrrr, ser nämnligen att det inte ser så strålande ut framöver heller!
    Det har varit lite olika. En del dagar grått hela dagen med regn imellanåt. Andra dagar har det spruckit upp. Men mest har det nog faktiskt varit ganska grått...
    Men igår hade vi en jättefin em på Lanta! Och nu, klockan 7.20 ungefär så är det en alldeles klarblå himmel.
  • Thegran
    Jensa1973 skrev 2010-11-13 21:02:25 följande:
    TessaTror du att det blir fullt tom på Good Days i mars??Jag vet inte hur vi ska göra. Boka hemma eller inte...
    kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09

Har ingen koll alls på det.. Beror kanske på vilken typ av bunge man vill ha. Vet ni var ni vill bo så skulle jag boka innan.
  • Thegran
    Tullemi skrev 2010-11-14 20:24:59 följande:
    Vi ansökte nyss om visum och våra två barn är 9 månader och snart 3 år, men deras bilder är tagna rakt framifrån. Dessa foton godkändes utan problem av konsulatet.
    Angående underskrift så skrev jag under på barnens ansökan (där det står signature alltså). Fast vad menar du med baksida förresten......?
    Vi har bara skrivit "not able to sign" på dotterns visumansökan. Så skrev hon på passexpeditionen när vi fixade pass, så vi skrev så på visumet också och det gick bra :)
    bakom fotot skrev vi däremot hennes namn.
  • Thegran
    resemamman skrev 2010-11-15 09:17:44 följande:
    TessaG eller någon annan som är på Koh Lanta just nu:

Har ni hört eller vet något om Denguesituationen på Lanta just nu? Har ni hört om någon/några smittade? Med tanke på allt regn som faller så torde myggen frodas :(.

Jag träffade en kille igår som drabbades av Dengue för några år sedan på just Koh Lanta och det var ett flertal svenskar som var sjuka samtidigt som honom. Lät inte kul... 
    inte hört något alls om dengue medan vi varit här. 
    Men det förekommer säkert. vet att i phuket så gick myndigheterna ut och varnade för dengue för inte så länge sen.
  • Thegran

Vem var det som funderade på Good days? Orkar inte leta tillbaka i tråden...

Iaf så, vi var förbi där idag. Bodde där -07 och ville se hur det såg ut igen. Det ligger jättefint, och längs med huvudvägen finns massvis med restauranger. Vi fick gå in i två olika bungalower och kika, en AC bungalow och en Superier bungalow.

Vi upplevde också Good days ganska slitet, jämför mot när vi bodde där. Men inte så att det stör utan det ser ändå helt ok ut.

• Thegran

här på Lanta är det fantastiskt. Havet är lungt och klart, och idag har vädret varit jättefint!
    Ni som är på väg hitåt kommer få det uuuuunderbart!

• Thegran
    Alyssa skrev 2010-11-18 12:48:22 följande:
    Ni som flyger reguljärt, hur har ni löst boende? Hotell? hyra hus? vad betalar ni? Vi ska till Lanta i 4 veckor och söker olika lösningar.

Vi är på Lanta nu, ska vara här 4 veckor och sen åker vi vidare i två veckor (tror vi, stannar ev här och bara byter strand...har inte besämt oss..)

vi bor i en bungalow på en resort. betalar 1300 bath för natt, ordinarie pris är 2600 så vi är riktigt nöjda.
    trivs utmärkt. Oss gör det inget alls att det inte är så stort (20-25 kvadrat) vi är mest ute ändå, och är glada att vi inte valde större (och dyrare) boende!
  • Thegran
    mattispadd skrev 2010-11-18 15:23:28 följande:
    vart bor ni ?? pruta ni innan avresa eller på plats
    DR Lanta på Klong dao, prutade inte alls, fick fel prisuppgift men hotellet stod för det. Men vet flera st som fått riktigt bra pris, så är nog värt att kolla upp.

Vi bokade i förväg.
  • Thegran
    Anna1010 skrev 2010-11-19 11:16:10 följande:
    Fråga: Någon som bott på Kaw Kwang Beach Resort? Funderar på om det är fullständigt off och med FÖR långgrund strand, eller lugnt och skönt och fortfarande med alldeles tillräckligt med restauranger inom promenadavstånd... *vel vel* :)
    har inte bott där, men har koll på vart det ligger. Det ligger lite avsides på stranden, har faktiskt inte gått sträckan men tippar på att det tar kanske 10 minuter därifrån till hit, där det börjar bli tätare med matställen.
    Men resorten ser jättefin ut och jag har bara hört gott om den, så är man beredd att gå en liten bit så trivs man nog!
  • Thegran
    Caaatrin skrev 2010-11-19 13:11:34 följande:
    Jag skickade ett mail till Tuifly angående mat till min son som är 1,5år. Eftersom man inte kan boka mat till barn under 2 år på internet. Så frågade ifall jag kunde boka en sådan måltid till honom. Fick till svar att det inte går utan jag måste ta med egen mat åt honom. Men han äter inte barnmatsburkar! Och känns som resan är för lång för honom att bara äta gröt och välling, frukt.

Någon som har något tips på vad jag kan ta med åt honom?
    Vi hade med pastasallad till vår dotter. Makaroner, grönsaker och korv. Hon åt det, och så lite av vår mat också.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)