• Thegran

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

winters skrev 2010-11-09 20:47:45 följande:
    Tessa, eller någon annan som är där nu, vad sover era i? Har lagt fram några korta pyjamasar och en lång till flyget, eller ska jag ta fler långärmade?
    Vår tjej sover i pyjamas med lång ärm och ben. vi har ac´n på 24-25 grader, men det blir faktiskt rätt kyligt och hon sparkar ofta av sig täcket.
    Så, jag rekommenderar långärmade! För dottern hade kortärmat blivit för kallt.
  • Thegran
    Heeso skrev 2010-11-10 10:55:21 följande:
    Vi kommer att ta med flytvästar men skippar nog hjälm...fast jag vet inte...måste provpacka och sen prioritera efter det. Känner dock att vikten på bagaget börjar bli kritisk...barnmaten väger ju ton
    Vi är jätteglada att vi tog med hjälm. Det känns tryggare att åka tuktuk och andra färdmedel när dottern har den på huvudet.
    Den väger ju inte mycket heller, så har ni möjlighet rekommenderar jag det verkligen.
  • Thegran

vår resa har hitills gått på 21 000 för flyg, ca 12 000 för boende, men då har vi lite mer än en vecka kvar som vi inte har bokat och betalt som kommer till.
    fickpengar har vi avsatt 40 000 kr till, och hitills ser det ut som att det kommer räcka.

Är borta 6 veckor.

• Thegran
    livet från ljusa sidan skrev 2010-11-11 21:12:01 följande:
    herregud vad snart det är nu :)

Frågar igen, de vägen inte vagnsväskan eller??

vår vägdes, men de sa inget om vikten.
    hade packat blöjor och så i väskan också.
  • Thegran
    livet från ljusa sidan skrev 2010-11-12 07:02:13 följande:
    Tack för svar! Vår vagn väger ju i stort sett ingenting, men allt det andra gör ju att det blir ganska tugnt... Man kan ju bära den så det är ändå inte jättefarligt. Jag tänker att de får tro att jag har en emmaljunga pansarvagn där i ;)

Hur är vädret?? Här hemifrån ser det inte ut att vara på topp? 

Vädret är inte toppen, det har regnat en hel del faktiskt. Men det spricker upp i mellanåt. Och det är varmt och skönt.
    Vi tycker det är rätt ok väder ändå, men som sagt, det har varit en del regnande. Några thai vi pratat säger själva att det sällan regnar så som det gjort nu.

Vi har haft en fin kväll på Lanta iaf. lite regn tidigare som sen slutade. Stjärnklar himmel, sval sand mellan tårna och god mat.

• Thegran
    hag7 skrev 2010-11-12 09:49:36 följande:

TessaG:Såg att du skrev att du hellre hade bott på Praee varför det , inget bra på klong dao ?

Jodå, Klong dao är bra. Men det är inte alls lika mysigt som Long beach. Long beach har en slappare stämning, och fler mysiga restauranger som känns mer "äkta".
    Klong dao är mer "ordnat" och uppbyggt. Inte riktigt samma mysighetskänsla.
    men klong dao är toppen för småbarn, och nära in till Saladan.
  • Thegran
    annaOmeja skrev 2010-11-12 11:21:26 följande:
    TessaG: Hur funkar internet, är det bra hastighet??
    Vet när vi var nere sist så tog det en evighet att ladda upp bilder på min blogg.
    Det funkar ok, för det mesta. Men det beror lite på var du bor och sådant. Vi har inte så värst bra uppkoppling i vår bungalow, men går vi ut på verandan fungerar det bättre. I bungen där mina svärföräldrar bodde i innan de åkte härifrån tidigare i veckan funkade det mycket bättre än hos oss.

Men, ladda upp foton på bloggen fungerar för oss.
  • Thegran

förresten, var det några som ville ses på Lanta snart?
    Kanske någon em eller nästa helg?

• Thegran
    hag7 skrev 2010-11-13 00:06:39 följande:
    Lila1:Lät som ett bra pris tycker jag med vilket bolag åker ni ?Jag har en lika vagn som ni har mileasmamma o jag undrar om den kommer att funka på Koh Lanta ,Söt dotter. måste kolla om 2 åriga sonen får plats i vagnen först kanske.

chiccon funkar, vår har det dock blivit något vajs med framhjulen på. De "låser" sig, och svänger liksom inte runt som de ska. Det gör det väldigt bökigt att köra om de hamnar i fel läge. Vet inte om det är att de blivit böjda i sanden på stranden eller om något fastnat, har gått i en hel del lera o annat med den, Sambon sköljer av hjulen just nu, så får se om det funkar bättre efter det.

tror nog din 2åring får plats, vår dotter fyller 2 nästa vecka och har gott om plats i vagnen.
  • Thegran
    Karolina75 skrev 2010-11-13 23:48:52 följande:
    Nästa helg kanske?! Vi kommer bo på Laguna beach och det verkar ju vara nästgårds med dr! Vi kan väl höras närmare?!

nästa helg fungerar utmärkt för oss!

Laguna ligger alldeles brevid, det är en liten resort mellan bara.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)