Berry85 skrev 2011-02-11 13:45:58 följande:
Hej hej.
Jag åker till Thailand i mars med min man och vår son på då månader, och nu har jag börjat titta på det här med solskydd och det känns som att det börjar gå överstyr lite grann. Varje ny sida jag besöker har nåt nytt som jag då anser är jättenödvändigt så detta kommer ju sluta med att jag har en väska full med solskyddsprylar.
Vi har bestämt oss för att köpa solskyddsdräkt, likaså badskor då lillkillen älskar att knata runt. Givetvis solhatt. Det jag funderar på om vi ska införskaffa oss eller om det bara är bra ha saker, men kanske överflödigt är: UV-filt, UV-tält, Solkläder (alltså inte de man badar i utan vanliga kläder med solskyddseffekt), Parasoll eller solskyddsskärm tilll vagnen (vad är bäst isåfall, eller ska man ha båda), solglasögon (nån som har provat dessa som har ett band runt om huvudet? Känns som att lillkillen skulle rycka av dem på en gång).
Detta har säkert diskutterats tidigare i denna tråd, men som ni säkert förstår är det lite svårt att sitta och läsa igenom allt så jag hoppas på att få lite feedback:)
Såg att någon skrev om hur man får tag i vatten till välling och så på flyget. Jag hade tänkt använda tevattnet som de serverar på planet. Det borde väl funka??
Rolig tråd. Här kommer jag nog spendera en hel del tid innan avgång:)
Oj, det låter lite overkill med alla dessa UV-grejer. Vi hade bara solskyddskläder, solkrämer och en extra solskärm till vagnen. Solglasögon köpte vi men vi märke ganska snart att de skulle ju inte få sitta kvar
Tevatten på flyget....det är så olika. Ibland kommer de ju med te-termosar, med färdigt te alltså. Men hur som helst så har de tillgång till varmt/kokande vatten så det är ju bara till att be om det.