cillae skrev 2012-12-22 07:18:53 följande:
Jomen Mamy Pokos har till 25 kilo. Både up and go och vanliga. Men grejen är att det är inte alltid det finns på 7/11 och Lanta mart, jag skulle tro att det finns. Men annars är det bästa om man kan stanna till på Tesco Lotus eller Big C i Krabi, nära flygplatsen och köpa storpack (som vi har hemma) Annrs är det det typ 5-10 pack. Alternativt göra en tripp till Krabi och handla, men det tar ca 1 1/2 tim dit och sen ska man tillbaka?!? När vi behövde en potta för nåt år sen då bad vi chauffören åka till Tesco och så sprang jag in och köpte en, men det är ju inte säkert dom vill. Ang tvillingvagn (bred) så är det svårt att ta sig fram på Lanta, på stranden går det bra, men ska ni till tex Saladan så kommer ni inte in nånstans. Blir svårt att få in i en tuk tuk med. Vet en som reste själv och hade en tvillingvagn, men hon tog sig ju ingenstans, fick tillslut en resevag Carena och den äldste fick gå :)
Det låter avsevärt bättre att köpa i ngn av de större affärerna i samband med att vi åker från flygplatsen till Koh Lanta.
Tack för konkret förslag på praktisk lösning!
Ja, det du skriver om tvillingsulky stämmer med det jag hört tidigare... Vi kommer satsa på två separata vagnar eller en P&T, får se vad det blir...
Norken skrev 2012-12-22 07:47:03 följande:
Men det måste ju finnas blöjor på andra ställen i thailand än just lanta och krabi.
Vi ska ju va borta i 7 v. Jag kan ju inte ta med mig 300 st blöjor
Självklart finns det blöjor, men jag hade hört att det var svårt att få tag i större storlek - och det verkar tack och lov inte stämma.
Dessutom ska vi vara på ett och samma ställe större delen av tiden och vill helst slippa åka iväg till en stad för att handla sådant.
När man reser runt föredrar man ju däremot att köpa på sig lite pö om pö och minimera packningen.
molnen skrev 2012-12-22 12:04:01 följande:
Rekomenderar Phil and ted vagn .
Tack för input. Är det ngn särskild av deras modeller som är bättre för lite större barn? Syskonsitsen verkar vara lite kort i ryggstödet, därav tvekar jag inför den vagnen... Kanske har ngn modell bättre (=högre) ryggstöd?
daniels baby skrev 2012-12-22 15:14:14 följande:
Vi har körde en mclaren enkel sulky till lilla sist vi va i thailand. då va hon 1 1/2år å sen hade vi med en bärssjal som min stora tjej kunde sitta i på ryggen (4 år) när hon var jätte trött och på flygplatsen i Bangkok för det va så mkt folk... vi kommer köra samma sak den här gången.. Hade svårt nog med enkel vagn på gatorna på Samui, å kan tänka mig att det är samma på Koh Lanta..
Tack för ditt inlägg.
Neosmama skrev 2012-12-22 22:53:27 följande:
Billabong: ja de va en sån jag menade, vi hade tänkt att ta med en sån... men nu blev jag jätte osäker när ni skriver att de knappt går att ta sig fram.. :S vi kommer ju resa runt väldigt mycket mellan olika öar o fastland, tänker att bår stora kille på 3 1/2 kommer att va trött på kvällar o så. De blir ju jobbigt att bära honom i sånnafall..
Okej. Ja, jag är tveksam till om de är särskilt lämpliga när man reser såsom vi kommer göra.
Kanske en P&T-vagn passar er?