• obelix

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Lilleskutt2 skrev 2011-07-07 21:05:44 följande:
    Tja! Jag, min sambo och vår dotter ska resa till Thailand i två månader, hon kommer att vara hinna bli 15 mån vid resans start. Vi har inhandlat en jättebra resesäng, nämligen "Nomad" som jag varmt vill rekommendera (har dock endast använt den på hemmaplan ännu). Sängen är som ett tält med myggnät och uv-solskydd. Men vi vill även ta med oss en sulky på vår tripp, kanske ni kan rekommendera någon ni varit nöjda med? Vi önskar fullt liggläge (el iaf nästintillfullt), smidig på Thailands gator och strand (kanske lite för mkt att hoppas ¨på iof). Sedan så är jag jättenervös för hur vi ska lösa bilresorna, utan att ta med bilstol. Eftersom vi troligen ska resa till ett flertal ställen har vi inte möjlighet att ta med en tung bilstol. Hur har ni löst detta? Visst går det att hyra om man ska bila runt själv, men ex till/från flygplats, till/från båt/tåg etc. Tacksam för svar! PS. Jag har försökt tittat på tidigare inlägg men det är ju så mååånga att det inte finns en möjlighet att läsa alla dessa. Trevlig sommar!

lite beroende på var i thailand ni ska vara men i phuket området finns det en svensk som har ett taxi företag med barnstolar.
  • obelix

Vilka rekommenderar ni...

Finnair

Turkisch air...

Emirates

Hittat likvärdiga priser och flygtid, någon som har erfarenhet av dessa?

Hur gör man när man ska vara borta ca 9 veckor?  med visum menar jag, skaffar man det på thailändska abassaden här i severige? kan  man skicka eller måste man besöka dem personligen?

• obelix

Ni som bara bokar billiga flygstolar var brukar ni boka? om man bokar viaex flygresor.se  och något strular  ex väldigt sena flyg, får man då samma hjälp som om man bokat med samma flygbolag men ex via ticket eller resia?

• obelix
    Tullemi skrev 2011-07-29 18:58:31 följande:
    Allt! 8 veckors boende, flygresan, fickpengar, vaccinationer, saker inköpta just för resan osv.
    Vi kollar just nu boende för 8-9 veckor   hur mycket fick ni betala för boendet inkl el / vatten om det tillkom?
  • obelix
    Tullemi skrev 2011-07-29 21:58:44 följande:
    I Phuket över jul/nyår så betalade vi 12.000 Baht/vecka inkl el/vatten/städ/lakan/sängkläder/disk.
    Okej ungefär 2800/vecka då  va det mycket lägre sen  eller ungeför det samma?   vi kommer nämnligen inte vara borta över jul utan åker i mitten utav jan och kommer hem i mitten av mars.
  • obelix
    Thegran skrev 2011-08-02 11:36:47 följande:
    hittade förövrigt flyg med aerosvift för 15 000 för oss fyra...med kort mellanlandning.
    inte något höjdarbolat, men skulle spara nästan 15 000 jämfört med om vi åkte direktflyg med thai...
    Vilken sida hittade du dessa billiga flygen på och vilka datum?  eller veckodagar?  tänkte om det är skillnad vilken dag i veckan man åker, alla bolag kanske inte flyger alladagar...

Vi ska boka i runt 20 jan - 20 mars... men hittar bara priser runt 25 för 2 vuxna och 2 barn  4 & 6 år men det kanske blir det samma då ni har en bebis

• obelix

okej Ska kolla där,

Vi letade på flygresor.se och hittade idag för ca 22000 för 2 vuxna och 2 barn med turkish airlines.   Men det är 4 timmars väntan vid mellanlandning på vägen hem, det är ju lite surt förståss...

Någon som har några erfarenheter av turkish?  de blev visst utsedda till europas  bästa bolag  såg jag nånstans 

• obelix
    Myrann skrev 2011-08-04 14:45:26 följande:
    Vi hade jättebra erfaran med Turkish när vi hade inga barn. Mycket bra flygplan, mycket plats för benen, god mat.  Lite tråkig flygplats bara. Ingenting att göra vid 3-4 timmar mellanlandning.
    Vi köpte biljetter nu 14500 för 2 vuxnar och ett spädbarn.
    Låter bra   Hur är era flyg tider?   Ner har vi 15.20 timmar och hem hela 17.55 timmar... hem känns lite surt men hittar inga kortare med dem
  • obelix

Hur gör man med plats bokning på flyget om man bokar själv?  så att man får sitta ihop hela familjen och att barnen får " barn brickor" med mat?

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)