Inlägg från: mattispadd |Visa alla inlägg
  • mattispadd

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

någon som bott på relax bay koh lanta???
    vi funderar på det men kan inte bestämma oss....blir snurrig över alla hotell..vi vill ha ett ställe med pool och tänkte prova long beach iår....men vet inte , var på klong dao förra året och där trivdes vi bra...
    ge mig tips..
    vi är en familj med 2 barn 5 år och en 16 åring...så en extra säng behöver vi eller trippelrum...

• mattispadd
    Thegran skrev 2011-01-06 09:52:42 följande:
    Har inte bott där, men har varit där och ätit. Har dock inte tänkt på hur bungalowerna ser ut...
    Restaurangen är iaf jättebra! Värt att veta är att relax bay är en egen liten strand.

nnars kan jag tipsa om Good Days på Long Beach. De bungar med bäst läge där är Superior Beach front, det är en dubbelsäng och en enkelsäng. Finns plats för extrasäng också. Pool finns, och så är det ett jättebra läge (vet du var pizzeria bajern ligger? Man svänger iaf ner strax innan den, n ner mot stranden givetvis. Vägen ner går precis vid Jasmine Minimart, ifall du är bekant med området)
    Herregud....att man har sådan beslutsångest...
    kunde ni göra ngt på priset?
    hur var frukosten??
  • mattispadd

Efter en hel del velande så har vi nu bokat fyra första nätter på relaxbay resort på koh lanta och det kommer säkert att bli jättebra....
    men på bokningen från booking.com så står det att det ej ingår frukost MEN det gör det på hemsidan deras???

• mattispadd
    Lycka 1 skrev 2011-01-10 19:05:30 följande:
    Har också kollat på det. Ser mysigt ut!
    Vad får ni betala per natt?
    vi betalade 1500 bath för en ac bunge
  • mattispadd

Någon som varit på koh Lipe???
    vågar man chansa på att hitta boende i mars eller ska man förboka??

alla tips emotages...==)

• mattispadd

Hej ...
    vilken tid går båten från karbi till koh lanta på dagarna??
    och vad kostar den ...är det tigerline man åker med?

• mattispadd
    Naimisen skrev 2011-01-24 14:52:34 följande:
    Vi flyger också med Apollo, eller ja Novair till Phuket.
    Har bara flugit med Ving tidigare till Thailand och det var större plan än dom till medelhavet.
    Har även kollat på Novairs hemsida och planen är större nu med.
    vi flög med apollo förra året till Krabi...
    och en stor maskin...
    kändes inte trångt men i år ska vi flyga med thai och det kommer säkert kännas alldeles lyxigt..)
  • mattispadd

Vi har bestämt oss för att ta några nätter i ao nang ...kan någon tipsa om boende??? med pool

• mattispadd
    winters skrev 2011-02-02 10:03:48 följande:
    ao nang villa resort
    tack för tipsen...men kanske lite billigare...
  • mattispadd

vi köpte ett mygg medel som var som en bodylotion som vi köpte där nere på 7/11
    kanonbra inte ett bett....orange tub som det stod family på...

• mattispadd

Nu har vi kommit hem från våarn resa och vi har haft det fantastikt...
    Först tog vi 4 nätter på Relax bay resort Koh Lanta och det ångrar vi inte...vilket ställe...kan varmt rekomenderas.
    Sedan åkte vi till Koh mook och bodde då på Charlies beach resort där hade vi boende ideras stenbungalows och för att sedan prova charled bungalow med en madrass på golvet och myggnät de var ochså helt ok.(fråga gärna om ställerna om ni vill )
    efter 4 nätter upp till koh lanta igen för att byta båt och då till Phi phi ...vilken ö...jättevacker.
    Där bodde vi en natt på Phi phi don chukit resort((( fy fan säger jag bara. Ivåran säng var det massa kryp som såg ut som fästingar eller något annat löss aktigt. min man lyfte på madrassen för att se om det fanns flera och där var det ett helt bo......mitt i natten får vi bära över Maja ( 5 år) till syrrans bunge och inget annat rum kunde dom erbjuda fastän det stod flera tomma dålig service och jag blev förbannad så att någon vakt kom och hjälpte oss och vips så fixade han en VIP bunge till mig och min man ! dagen efter såg vi att dom kom dragandes med madrassen och skulle säkert elda upp den.Inte en ursäkt eller kompisation fick vi..desutom funkade deras pool ej...det var så skitigt vatten så där ville vi inte att barnen skulle bada med risk för att  bli sjuka.
     En natt sedan flytta vi på oss till ett ställe som hette Andaman beach resort och där var  det jättefint...3 nätter totalt och sedan begav vi oss till Ao nang för dom 2 sista nätterna och bodde då på Heritage hotel...kanonfint och super billigt 347 kr för en natt och 100 kr för extrasäng..
    vi hade oxå lite regn dom sista dagarna ...men det var rätt skönt.
    MEN mysigt har vi  ialla fall haft det ..

• mattispadd

efter 2 resor till koh lanta så känner vi för att kolla in phuket , är det någon som kan rekomendera vilken strand, hotell osv.....hur är priserna där jämfört med koh lanta?

• mattispadd

ok, jag har tittat på bang tao beach men det verkar inte finnas jättemycket hotell alternativ, vi gillar Bungalows???

någon som kan tipsa om bra boende...

• mattispadd

om man har coop checken så blir det ju några hundringar billigareCool
    Sedan är det ju direktflyg antingen till krabi eller phuket...))

Jag har kollat runt och skulle vilja lyxa om vi nu åker i vinter...vill ha tips på poolaccess rum/bunge på koh lanta eller krabi/phuket  inte svindyrt men runt 500 kr ...alltid lättare om man får tips från någon som tidigare bott på stället

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)