-
Vi bodde på Phi Phi Villa Resort men det var innan tsunamin....vet inte hur den ser ut nu tyvärr.Mitt livs lycka skrev 2010-08-08 09:31:04 följande:Någon som har tips på bra och fräscht boende på Phi Phi?? Spelar ingen roll på vilken strand men vi vill gärna ha pool.
-
Länkar till tripadvisor och den har väl inte fått världens bästa betyg.Mitt livs lycka skrev 2010-08-08 09:31:04 följande:Någon som har tips på bra och fräscht boende på Phi Phi?? Spelar ingen roll på vilken strand men vi vill gärna ha pool.
Dessutom verkar det vara hög musik där också.
Jag som rekommenderade Phi Phi kanske får tänka om. Kanske är det för mkt party där nu än vad det var för 6 år sedan....? Förutom var det massor av kul party inne i centrumet men nu kanske har det spritt sig?
www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g303908-d636091-Reviews-Phi_Phi_Villa_Resort-Ko_Phi_Phi_Don.html -
Vi har tagit ett beslut att inte åka i höst. har bokat två veckor på all inclusive hotell i Turkiet istället. MEN vi väljer att åka i sommar istället eller nästa höst. Fast om vi åker i sommar så blir det nog malaysia och Perhentian island....har någon av er vart där?
-
Menade nästa sommar Fast i tankarna så är jag redan där ....
-
På tal om thailand så såg jag en dokumentär idag: Danmark på avstånd, (eller nåt sånt). Handlade om danskar som valt att flytta till thailand.
Tyvärr handlade det om tre män som gift sig med thailändskor. Jag hade velat se reportage om både män och kvinnor, speiciellt nordiska familjer som valt att flytta dit. Hade vart kul att få reda på vad de jobbar med, hur livet är där etc etc....inte bara hur dessa män har det och hur många horor de köpt....
Hur som helst så hade det vart skönt att flytta något/några år.
Vad kostar det att ha barnen på svenska skolan i thailand???? -
Nä men precis. Det var inte den du syftade på utan från Patong.Thegran skrev 2010-08-16 19:50:34 följande:verkar inte vara den iaf. såg att den dokumentären du såg var från paton beach.
Småintressant ändå. -
Vad kostar det då att ha barn i en skola där?
Ang Dukoral så har jag HÖRT (dvs vet ej) att den är superäcklig och svår att få barn att ta den. Många barn kräks tydligen upp den igen vilket gör att det blir väääldigt dyrt....vet ej om det stämmer... -
Tack TessaG!Thegran skrev 2010-08-17 17:12:30 följande:kolla skolornas hemsidor för prisinfo...
Skolorna på Lanta, och utanför HuaHin;
www.svenskaskolanlanta.se
www.svenskaskolanthailand.se
och skolan på Phuket;
www.svenskskola.com -
WOW! 5 timmar! Min klarar ca 15 minuter.............TessaG skrev 2010-0?8-19 06:46:19 följande:Triangelkuddar är underbara! :)
Ja, vi ska till BKK tre dagar (två nätter) på hemvägen för att shoppa!
Vår tjej gillar som tur är vagnen, hon är van att hänga med på shoppingrundor (5 tim på gekås för några veckor sen, och hon sa inte ett knyst!) så jag hoppas BKK också fungerar fint!
Behöver jag säga att det blir inte ofta vi shoppar längre ?
Min är iförsig 4 månader yngre men ändå.......... -
Men åhhh...såna ja! De är ju underbara. De hade passat perfekt här framför tv:n. Jättebra länk. Måste ta reda på mer....Thegran skrev 2010-08-19 06:48:54 följande:en sån här; www.thaiimport.se/.../trekantkudde_thumb.jpg
fast jag ska ha en med fint mönster :)