-
så har vi också gjort massvis med gånger, hitllls har vi inte märkt nåt på dottern alls, så vi fortsätter med "peta bort metoden"Tullemi skrev 2010-10-28 23:09:57 följande:Oj vi har inte ens tänkt på det här med jordnötter. Milea gillar inte varken jordnötter eller cashew så vi petar bara bort dem när vi äter thaimat. Det har vi ju ätit åtskilliga gånger här hemma och det har gått hur bra som helst.
-
fick väderrapport från Lanta precis:
30 grader och molnigt, extremt lite folk.
låter perfekt :)
imorgon vinkar vi hejdå till mina föräldrar och syster och sen åker vi efter på mån :) -
Tack! :)Mawe123 skrev 2010-10-29 07:27:16 följande:Avis, avis, avis
Hoppas resan går bra för er och att ni får en underbar semester/praktik
Vill gärna höra rapport om vad som händer med Gafae Aroy
ska kolla med vännerna om de har koll på hur det går med Gafae Aroy! -
nu började jag vela om att ta ur en del packning... hm.
men samtidigt är det ju skönt att ha med allt man behöver i klädväg så man inte behöver köpa för att man måste, om man inte hittar nåt man gillar.
hm, svårt..! :)
ska kasta i lite barnböcker också tror jag. -
lite oväntade förändringar i livet har plötsligt öppnat möjligheten för att spendera en längre period utomlands nästa år.
funderar för fulla muggar om vi ska försöka ro hem en sådan vistelse eller inte...
men, vad sjutton gör man med det boende man har om man är borta säg..6-8 månader? känns dumt att ha det ståendes tomt och bara betala, men samtidigt är det absolut inte aktuellt att sälja. hyra ut finns det nog ingen marknad för här i stan..hm. -
ulligulli skrev 2010-10-29 20:28:32 följande:Gravid
tyvärr inte.
det är en tråkig anledning, men det går nog att vända till något gott.
sambon och ett gänt till på företaget har blivit av med jobbe pga arbetsbrist, fick vi veta idag...efter lite gråt, tankar och funderingar bestämde vi oss för att göra det bästa av situationen och inte deppa ihop.
han funderar nu på att göra klart sin utbildning, som han har ett år kvar på.
det skulle innebära att vi båda förmodligen kan sköta studierna helt på distans.
och när han är färdig innebär det ett bättre jobb med bättre betalt.
(fast det känns ju halvdumt att precis fått veta att han blir av med jobbet och sen lägga ut hur mycket pengar som helst på resan...men vi har råd ändå och känner inte för att boka av såhär dagarna innan avresa...) -
ett gäng till, inte ett gänt...Thegran skrev 2010-10-29 21:02:16 följande:
tyvärr inte.
det är en tråkig anledning, men det går nog att vända till något gott.
sambon och ett gänt till på företaget har blivit av med jobbe pga arbetsbrist, fick vi veta idag...efter lite gråt, tankar och funderingar bestämde vi oss för att göra det bästa av situationen och inte deppa ihop.
han funderar nu på att göra klart sin utbildning, som han har ett år kvar på.
det skulle innebära att vi båda förmodligen kan sköta studierna helt på distans.
och när han är färdig innebär det ett bättre jobb med bättre betalt.
(fast det känns ju halvdumt att precis fått veta att han blir av med jobbet och sen lägga ut hur mycket pengar som helst på resan...men vi har råd ändå och känner inte för att boka av såhär dagarna innan avresa...)
-
ulligulli skrev 2010-10-29 21:09:22 följande:Det tycker jag låter välfigt sunt tänkt! Och förlåt om jag var för påflugen
du var inte påflugen, så det är lungt :)
ja, att göra klart utbildningen är nog ett vettigt val tror jag. Det har han pratat om innan också, så nu blir det ju ett bra tillfälle. blir lite mindre pengar ett år, men det får man väl ta.
känns lite typiskt bara att vi fick veta det precis innan avresa, hade känts bättre om vi vetat för iaf några dagar sen så vi hade tid på oss att kolla upp vissa saker men det ordnar sig.
-
förresten, vad gör du vaken nu? Det är ju snart morgon på lanta, bör du inte sova?ulligulli skrev 2010-10-29 21:09:22 följande:Det tycker jag låter välfigt sunt tänkt! Och förlåt om jag var för påflugen
-
Beklagar! Inga roliga besked, men det ordnar sig nog både för er och för oss!livet från ljusa sidan skrev 2010-10-29 22:38:42 följande:TessaG: Vi är i samma situation..inte samma men min sambo har blivit friställd som det så fint heter och det känns hur dumt som helst att åka iväg på en sådan här semester men biljetterna är ju redan betalda så det är bara leva där borta som kommer kosta och det är ju ganska billigt som tur är ;)
Vi får försöka se möjligheterna istället!
Och ja, visst känns det lite dumt att åka iväg. Men, det är väl nu vi behöver det som mest ;) Så, njut - det tänker vi göra!