• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi hade aldrig kunnat ha Lucas på våra bord som fälldes upp från armstödet. Vi var glada att matbricka inte ramlade av. Men på ditvägen däremot, då vi hade vanliga nedfällbara bord så kanske det hade gått.

Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi
    Millans hustru skrev 2011-01-31 17:01:37 följande:
    hm *harkel* vax är väl förknippat med en del...smärta?!
    Vaxa röstar jag för! Håret och naglarna växer ovanligt snabbt i värmen, av nån anledning.
  • Tullemi
    annaOmeja skrev 2011-02-01 06:49:04 följande:
    mileas mamma: vad fick ni betala för att komma hem??
    Har hittat för ca.16.000, med aerosvit......
    Avbokar vi med sas får vi hela 2000 tillbaka, så vi skulle då betala ca 14.000 för att ta oss hem.
    Vi betalade 4250:-/vuxen, Milea 3 år kostade 3400:- och Lucas 1 år kostade väl 275:- Jag betalade iaf 12167:- för 2 vuxna och 2 barn. Ait Berlin bokat via destination.se
  • Tullemi
    DecemberBebis skrev 2011-02-01 15:43:50 följande:
    då var thailandsresan bokad !!!
    vi har varit lite kluvna ang datum , vi vill verkligen åka i år och enda veckorna som funkade var 28 okt -11 nov .
    nån som varit där då ? vill ju ha fint väder

vi har bara bokat flygbiljetter , till krabi och hade tänkt spendera en vecka i ao nang , där vi varit innan , och sen en vecka på koh lanta kanske.. vi får se
    har med oss en 5åring och en 2 ½ åring .

jag längtar !!!!!!!!
    Härligt för er! Då var det alltås dags igen
  • Tullemi

Jag tycker dagflyg var hemskt. Vi hade lätt betalat en slant till för att slippa. Frågan är hur mycket mer det kostar med nattflyg.

• Tullemi
    Jensa1973 skrev 2011-02-02 12:16:45 följande:
    Vi har snart bokat boende för hela vistelsen, det känns ändå bra.
    Tycker inte jag hittar några prisvärda boenden och vet inte om jag vågar chansa att åka utan boende heller..
    Vi kommer ju röra på oss endel..

Det som ff är kvar som vi funderar på är ju de 10 nätterna Kata/Karon/Kamala...

Har fått pris på ett boende i hus med egen pool 2 sovrum, v-rum osv.
    Vi skulle få bilder mailade till oss, samt att jag frågat "hur det ligger till" mot stranden osv..

Men har vi pool så kanske vi kan ta oss till stranden om det verkar vara bra väder.

Vad tror ni Karon-folk??
    Jag tror det finns väldigt mycket att välja på men jag skulle nog inte vilja åka utan att veta boendet, Det är ju så rörigt väl på plats. Men jag är ju lite av en planeringsmänniska
    Var låg detta boende som du pratar om?
  • Tullemi
    hag7 skrev 2011-02-02 15:36:50 följande:
    Vilket hotell är bäst tror ni om man ska bo i Karon ? Velig eller ?
    Om du är rik: Mövenpick ....annars finns det många att välja på. De som ligger "bäst" till ligger längs Beach Road men de ser hemskt dyra ut. Jag vet att en del tycker om Orchid Resort (tror inte det är det fullständiga namnet dock) och Wanaburi (åh jag minns namnen så dåligt)....googla.
  • Tullemi
    obelix skrev 2011-02-02 22:25:38 följande:
    Är det förresten nån av er som oxå är modell större... har hört att man kan fråga efter elefant size vad det gäller kläder till lite större män och kvinnor.nån som vet om det finns nått.  nära rayong eller hua hin?

Jag är nån stans mellan 46/48 och 50, beroende på vilken butik, sambon är ca en xxl/ibland XXXL och han är över 190 lång
    Du...man behöver inte vara modell större för att det ska vara svårt med storlekar ibland. Vårt bagage var ju borta i 5-6 dagar och jag skulle köpa underkläder. Så där gick jag bland hyllorna och det var strass, spets, tanga, string och minimini-storlekar. Till slut hittade jag vanliga svarta trosor och de såg lurigt små ut så jag slog till med XL (jag har annars 36-38) och det var knappt att de passade. Fast på marknader och så verkade storlekarna vara med västerländska. Min man har en ganska rund och go mage och han hittade lite T-shirts/Piké fast det fick ju bli XXL

Fy, vilken vecka vi haft sen vi kom hem. Först rejäla förkylningar och Lucas magsjuka, sen blev jag magsjuk och igår var vi iväg till läkaren för att ta prover. Fast idag tror jag att vi är lite bättre (hoppas). Sömnen har varit mysko också. Barnen sover hur bra som helst, men inte jag. Jag vaknar och undrar var jag är och jag drömmer nästan lite mardrömmar om hemresan. Försenade flyg, trångt, gråtande barn....ja massa saker. Hoppas det släpper snart, pust.
  • Tullemi
    Jensa1973 skrev 2011-02-03 11:34:37 följande:
    Ni som varit i Karon
    hur ligger denna gata till?

Huset är beläget på en gata som heter Karon Nui och det 
    finns goda kommunikationer vad gäller bussar ,taxi
    Hm, jag tror det heter Karon Noi och ligger i norra delen av Karon. Om jag tänker rätt så är Karon Noi inte en del av stora Karon Beach, utan en liten strand bredvid (åt Patonghållet dvs). Ligger gatan där så är det långt till centrum....långt och långt, men inte ett enkelt gångavstånd iaf. OM jag har rätt så är det kanske inte idealiskt om man är sugen på att enkelt ta sig in till stan (Karon).
  • Tullemi
    Millans hustru skrev 2011-02-03 18:18:20 följande:
    TACK ! vad bra det låter, då ska vi inte packa vindjackor ens alltså? det är itne kallt när man är ute framåt kvällen efter en varm dag? man kan ju bli lite huttrig? O man behöve ringet vindtätt då man åker båt? är det någon som vet vad om är bästa waterproof solskyddsmedlet i 50?
    Jag tycker Eucerins vattenfasta spray spf 50 är bra och funkar bra att smörja på. 190:-/flaskan på Apoteket.

Det är verkligen varmt dygnet runt och jag tror du kommer fnissa åt din fråga när du väl kommit fram Fast självklart kan man inte veta sånt när man inte varit där
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)