obelix skrev 2011-02-02 22:25:38 följande:
Är det förresten nån av er som oxå är modell större... har hört att man kan fråga efter elefant size vad det gäller kläder till lite större män och kvinnor.nån som vet om det finns nått. nära rayong eller hua hin?
Jag är nån stans mellan 46/48 och 50, beroende på vilken butik, sambon är ca en xxl/ibland XXXL och han är över 190 lång
Du...man behöver inte vara modell större för att det ska vara svårt med storlekar ibland. Vårt bagage var ju borta i 5-6 dagar och jag skulle köpa underkläder. Så där gick jag bland hyllorna och det var strass, spets, tanga, string och minimini-storlekar. Till slut hittade jag vanliga svarta trosor och de såg lurigt små ut så jag slog till med XL (jag har annars 36-38) och det var knappt att de passade. Fast på marknader och så verkade storlekarna vara med västerländska. Min man har en ganska rund och go mage och han hittade lite T-shirts/Piké fast det fick ju bli XXL
Fy, vilken vecka vi haft sen vi kom hem. Först rejäla förkylningar och Lucas magsjuka, sen blev jag magsjuk och igår var vi iväg till läkaren för att ta prover. Fast idag tror jag att vi är lite bättre (hoppas). Sömnen har varit mysko också. Barnen sover hur bra som helst, men inte jag. Jag vaknar och undrar var jag är och jag drömmer nästan lite mardrömmar om hemresan. Försenade flyg, trångt, gråtande barn....ja massa saker. Hoppas det släpper snart, pust.