annojb skrev 2011-01-29 12:54:15 följande:
Tack för din ärlighet! :O)
Jo, befarar just detta, att det kostar mer än det smakar men å andra sidan reser vi med endast 1 barn och vi är totalt 5 vuxna att hjälpas åt.
Dottern är en känslig själ och har varit en riktig nattstrulare... först den senaste månaden som hon börjat sova stabilt om nätterna. Är därför väldigt oroad över hur hon kommer att anpassa sig till först + 6 h och sedan tillbaka - 6 h... får hoppas på det bästa!
du skrev att vägen hem var mardrömslik... var det pga att barnen skrek mkt och isf, vad tror du man kan göra för att underlätta (mat, kex, leksaker etc)?.
Och hur tyckter du att Lucas verkar ha tagit hela resan? positivt? blivit mer "mammig" sedan ni kommmit hem eller dylikt?
Varm tack för ditt svar! :O)
Väl hemma så tyckte jag att båda barnen blev gladare och mer sig själva igen. Men nu har ju Lucas blivit riktigt dålig så det är svårt att säga. Är han lika dålig inatt så kommer vi ringa sjukvården imorgon bitti.
Milea pratar om Thailand och det var mycket hon tyckte var roligt, men hon hade varit nöjd med en betydligt kortare resa..när en 3-åring säger "jag vill hem till Partille"....ja då är det nog lite för lång semester.
Lucas hade nog kunnat vara utan semestern (nu låter jag som vår tråkiga vaccinationsläkare) men lite kul har det säkert/förhoppningsvis varit för honom också.
Resan var jobbig för Lucas ville a.b.s.o.l.u.t inte sitta still. Han ville upp och gå. Inga leksaker var bra, vi bar och vi bar men det var inte heller bra. Han sov otroligt lite, likaså Milea (dagsflyg, brrrr). Sen var ju jag och min pappa JÄTTEtrötta själva (sov knappt nåt natten innan avresa) och det hjälpte ju inte ett dugg. Barnen kände säkert av vår trötthet och stress. Nattflyg, säger jag bara!!!