• Thegran

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Gryntroll skrev 2010-10-20 13:47:56 följande:
    Vi flyger med SAS och Lufthansa och då får infant ha 23 k g+ en vagn i incheckat bagage.  Vilket jag tycker är kanon. Troligen ungefär samma med Thai.

Dock inget extra handbagage för infant utan eget säte!
    med Thai får infant ha 10 kg + vagn
  • Thegran
    Millans hustru skrev 2010-10-20 12:15:25 följande:
    Några frågor om nån har bra tips:

-Vi har valt blue comfort(mellan alternativet, dvs lite bättre benutrymme) till flygresan, ska åka med fritidsresor Tuifly. OM vi ska förboka platser sen när det närmar sig, var vill vi sitta i planet?

-vill köpa så vi åtminstone har EN bra solhatt var, vi vuxna samt dottern sex år. Någon som har tips på webshop här?

-vill köpa uv solglasögon till dottern, vet någon bra sort? webshop?
    både solglasögon och solhattar kan du köpa på www.sunblock.se
    vi har köpt både hattar, glasögon och solskyddskläder därifrån.
  • Thegran
    Tullemi skrev 2010-10-20 15:33:54 följande:
    Jag beställde i butik och de kommer in redan imorgon . Jag har aldrig provat deras online shop
    ah ok, tack för svaret!
    får se hur vi gör :)
  • Thegran
    hag7 skrev 2010-10-20 16:39:52 följande:
    TessaG: På vilken strand ligger DR Lanta o hur är prisnivån där ?
    DR ligger på Klong dao, stranden närmast saladan, det är den stranden som är barnvänligast.
    Prisnivån på DR eller på stranden? :)

Har foton från DR, tagna i våras asv en kompis som bor på Lanta, om du vill se. Bara att skicka din mailadress till min inbox isånnafall så mailar jag över dem.
  • Thegran
    Thegran skrev 2010-10-20 16:44:41 följande:
    DR ligger på Klong dao, stranden närmast saladan, det är den stranden som är barnvänligast.
    Prisnivån på DR eller på stranden? :)

Har foton från DR, tagna i våras asv en kompis som bor på Lanta, om du vill se. Bara att skicka din mailadress till min inbox isånnafall så mailar jag över dem.
    resortens hemsida: www.drlantaresort.se

de har bra prutmån, så ska ni boka så maila dit och förhandla innan
  • Thegran
    Millans hustru skrev 2010-10-20 17:59:50 följande:
    Vad jag förstod då jag bokade så kan jag inte göra något förrän tidigast 20 dagar före avfärd. o eftersom jag itne vet vad jag vill ha annat än tre platser tillsammans o helst ingen mer på samma rad så vet jag itne vad jag ska välja OM jag ska o kan vi åker med stor jumbojet.
    om ni lätt bli åksjuka så välj rätt långt fram i planet.
    långt bak är det mer rörelse vilket en del kan må illa utav.
  • Thegran
    hag7 skrev 2010-10-20 19:04:42 följande:
    Tack för info TessaG , för länken men den funka inte .Jag menade priset på boendet.Vill gärna ha bilder därifrån.Min mail är [email protected]">[email protected]
    har mailat :)
  • Thegran
    hag7 skrev 2010-10-20 21:32:54 följande:

Tack TessaG ! ser jättefint ut på bilderna vet du om det ingår frukost ?

japp, det ingår.
  • Thegran
    hag7 skrev 2010-10-20 21:51:14 följande:
    verkar väldigt intressant tycker jag , när ska ni åka dit o hur länge ? vet du hur långt det är till stranden ?
    vi åker dit 1 november och stannar till den 27 nov på DR sen åker vi vidare och hem till sverige igen 13 dec.

stranden ligger alldeles nedanför, finns en film på youtube där man kan se lite från resorten och stranden;

">

kolla där så får du en bättre bild av hur det ser ut.
  • Thegran
    ulligulli skrev 2010-10-20 23:21:23 följande:
    VI ÅKER IMORRN!!!!

Håller på att packar som en tok Oj, vad mycket mer det blir än man tror... Inte så mycket kläder men en himmla massa ¨småsaker¨och prylar!

Ett tips jag fick av en vän som är fotograf är att göra små rispåsar i tyg som man lägger med all elektronik. Dator, kamera mm.

Förra året blev både vår systemkamera och barnens dvd förstörda av fukt

trevlig resa!!! kom gärna in och rapportera om vädret :) vi har 10 ynka dagar kvar nu :)

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)