• Thegran

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Heeso skrev 2010-10-18 22:22:47 följande:
    Vad är det för simkort ni kommer att köpa? Vad kostar det att ringa då?
    Thailändska simkort, för att kunna ringa varandra och vänner på plats.
    ingen koll på kostnader än, men läste nånstans att truemove ska vara billigt att ringa till sverige med så ska kolla upp det sen,
  • Thegran
    Karolina75 skrev 2010-10-18 22:47:34 följande:
    Tack för infon!
    Tullemi skrev 2010-10-18 10:36:55 följande:
    Det var nån här i tråden som skrev att airshellen var jätteklumpiga. Nån som minns det? Att t.o.m vissa bolag inte ville frakta dem.
    Åh, ska nog kolla tillbaka i tråden lite! När detta diskuterades var jag förmodligen inte riktigt framme vid så praktiska frågor mentalt än;o)

Någon som vet var man kan köpa en billig cykelhjälm för små barn? Eftersom vi bor en bit ut på landet så har vi sällan nytta av cykel så vi kommer enbart att köpa hjälmar för att använda en månad i Thailand om vi åker Tuk-tuk...
    sportex har bra priser!
  • Thegran
    livet från ljusa sidan skrev 2010-10-18 22:58:51 följande:
    Tack för svar! Har ingen husläkare så jag får nog hoppa det då...

Idag har vi varit på gekås och bunkrat upp lite granna...tusan att jag inte läste innan här och slog till på en mattermos....

kom på att jag måste fixa en rese vattenkokare också....åhhh det har de ju också där! tur att vi bara har 45 min dit
    GeKås vattenkokare var dock inte billigare än på tex mediamarkt och elgiganten, och dessutom lite större fast det var samma volym.
  • Thegran
    livet från ljusa sidan skrev 2010-10-19 10:38:40 följande:
    japp såg det igårkväll när jag googlade!

en snabb fråga angående pass...

vi måste fixa nytt pass till mig och lillkillen....meeen verkar som om vi måste göra det för de två stora killarna också eftersom det står på thaiairs hemsida att passet MÅSTE vara giltigt ett halvår efter hemresan. Det är 9 dagar som fattas.... det känns sådär att lägga ut 900kr för pass som inte gått ut ännu. 

Har ni behövt göra det eller skall man chansa? 
    chansa inte, risken är att du inte får åka med och då får du istället försöka hinna fixa tillfälliga pass som kostar 900 kr st.
  • Thegran

läste i en annan tråd om att en del gav barn lugnande vid långflygningar för att de ska sova sig genom resan...

är det bara jag som tycker att det låter smått illa?

• Thegran
    livet från ljusa sidan skrev 2010-10-19 10:45:04 följande:
    men det är på dit resan som de kollar och räknar ut då?
    de kollar ju passen, och för att få komma in i landet ska det ju gälla sex månader efter hemresedatum, så ja, de lär kolla det på vägen dit.
  • Thegran
    Smilla75 skrev 2010-10-19 10:46:23 följande:
    Har jag aldrig hört. Låter ju helt vansinnigt. Theralen säkert. Vem skriver ut det kan man ju undra.
    denna tråd gäller det, iof en betydligt längre resa än till Thailand, men förstår iaf inte varför man ihuvudtaget åker om man känner att man måste ge lugnande...
    www.familjeliv.se/Forum-5-106/m54818433.html

inläggen längre ner pratar dock om åksjuketabletter, men första inlägget ang lugnande verkar vara just lugnande...
  • Thegran

Någon som har tips på boende på koh mook? är det charlies som gäller?

• Thegran

förresten. Min syster fyller år, ska ha kalas på lördag.
    Har köpt en present men vill ha någon liten grej till.
    Gärna något hon har användning för på resan, hon ska nämligen med till thailand ett par veckor.

har funderat på presentkort på spa, men det blir nog svårt att fixa i förväg.
    böcker o sådant har hon massvis av, ljudböcker tror jag inte hon är intresserad av..
    vad kan man mer köpa?

• Thegran
    Smilla75 skrev 2010-10-19 13:14:18 följande:
    Ja. Det är det väl. Åt där förra året och det såg fortfarande fint ut. För 10 år sedan bodde jag på enkelt ställe strax framför Charlies, har ingen hemsida, men det fanns ännu kvar och är mysigt. Bara fläkt. Missa inte chokladpannkakan där
    tack för svar!
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)