Inlägg från: Neosmama |Visa alla inlägg
  • Neosmama

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi är oxå på lanta nu!! Trivs som fisken i havet, vi hade planerat att åka runt lite bland öarna här nere, men vi har bestämt om för att bara åka till lipe i 5 dagar, o sen stannar vi på lanta i ca 3 veckor

Är det nån som vet nåt billigt men bra bungalowhotel på long beach?

• Neosmama

Tack för tipset! Har någon annan nått bra tips på bra billiga bungalows på long beach?

• Neosmama

Minipyret:
    De enda jag har set i skoväg är flipflop o andra tofflor.. Viken typ av sko är du ute efter? Så kan jag hålla ögonen öppna :)

• Neosmama

Nu ha vi varit i Thailand i 55 dagar och åker till Bangkok i morgon som vår sista anhalt på resan. Där kommer vi att stanna i 4 nätter. Vad får vi inte missa där? Ge mig alla tips ni har :))

• Neosmama

Vi har oxå varit på lanta precis. Skulle bara stanna där i 5 nätter, men det blev 5 veckor istället!! Vi gillade de jätte mycket o de är inte "dött" på kvällarna. Fast vi va ju i och gör sig inte ute så sent eftersom vi har två små barn, vi hyrde ett hus o då blev de ju som vardag till slut.

• Neosmama

Hag7 och obelix: vi hyrde huset för 1500 bath/natt. Låg en bit från long beach, bredvid lanta loft, mot elefant trekkingen. Hyrde en tuktuk (bättre pris om man hyr länge) så att vi kunde ta oss vart vi ville! Vi hade två sovrum med en dubbelsäng i varje rum, men vi sova hela familjen o samma säng :)

• Neosmama

Ja de tyckte vi me :)) fast de va ingen pool till, men med snälla grannar så fick vi bada i deras pool ;)

• Neosmama

Obelix: vet faktiskt inte, vi hyrde de tack vare att min killes föräldrar hyrde en lägenhet i lanta loft, men prova att googla på lanna lanta 1b

• Neosmama

Vi bodde för runt 1500 bath/natt o mat o nöjen mm för ca 1000 bath/natt. Hittade billiga restauranger med jätte bra mat för mellan 60-100 bath/rätt

• Neosmama

Har hört o läst att koh samui ska vara lugnt o bra under lågsäsongen, har inte vart där själv. Lycka till :)

• Neosmama

Ghaa!! Att skriva från mobilen går ju inte ;)

Var det inte din dotter som verkligen inte ville åka till Thailand skulle de stå ;))

• Neosmama

Han kommer säkert att ändra sig när ni väl e där :) säg att alla kompisar kommer att va så avundsjuka på honom när han kommer hem alldeles solbrun ;)

• Neosmama

Jag vill oxå åka till Thailand i år :( känns lite orättvist (och härligt) att läsa om alla som planerar sina resor. Vi var i Thailand i 2 månader förra vintern, o nu pluggar min man i 2 år, så då blir ju ekonomin lite stramare ;) men vintern 2015 blir det förhoppningsvis Thailand igen!!! ;)

• Neosmama

Florimell: vi bokade sånna biljetter förra året, då flög vi med Qatar och bokade dom biljetterna via deras hemsida.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)