Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
Vi gick (se tidigare trådsvar häromdagen) runt på 1000 kr per dag för två vuxna o två barn. Då levde vi gott.
Ni som ska ha med er så mycket bagage så att ni tom ska betala extra: vad har ni med er?? Vad gör det så tungt? För kläder räcker med ett fåtal - man tvättar jättebilligt o smidigt på plats. Och skor räcker med ett eller två par. Det är för varmt för fler par......
Så om ni inte tänker packa ner något alldeles särskilt viktigt o tungt så tycker jag att ni ska försöka minimera packningen istället.
Vår 3½-åring klarade sig finfint utan vagn förra vintern. Vi gjorde så att vi ställde om dygnet lite så att det passade lite bättre med att hänga ute på kvällarna. Man måste ju ändå fixa dygnsomställningen och då kan man ju göra det till lite andra tider än man har hemma. Vi försökte gå upp vid 8 på morgnarna, sova middag mellan 15 o 16 och sen var vi uppe till max 22. Det fungerade jättebra för oss alla!
Man går ju ofta till middag i samband med solnedgången vid 18-19 och då har man gott om kraft att orka, även när man bara är 3-4 år.
Jag tycker inte heller jag har sett så mkt kläder att köpa. Absolut inte till oss vuxna och inte heller mkt till barnen. Till döttrarna har vi förstås köpt en strandklänning eller två och man kan säkert köpa en tshirt också, men mkt mer har vi inte hittat som vi tyckte var OK.
Däremot har det fungerat jättebra att tvätta och jag har tyckt att det är lagom med kläder för 5-7 dagar ungefär. Då går man runt. Kanske någon extra överdel till barnen också.