Karisma skrev 2010-08-26 09:50:05 följande:
Någon som varit i Kata? Är det bra där? Restaurangeer, shopping, lugn och ro och kanske ngt förslag på en vill att hyra.
Om någon varit både i kata och i kamala och kan berätta vilken ni föredrar och varför.
/K
Kata var ett av våra fyra ställen på förra resan (de andra var Railey, Ao Nang och Koh Yao), och det är det enda jag inte skulle vilja åka till igen (obs nu då igen att det är en personlig synpunkt och allt beror ju på vad man gillar). Det kändes inte mysigt, trånga smutsiga trottoarer och mycket trafik, och sen ligger det mesta inte mot havet utan en stor anläggning som tar jättelång tid att gå runt ligger mellan havet och det mesta annat, det är lite tråkigt tycker jag. Ett par jättefina hotell ligger däremot precis vid stranden, och bor man där är det säkert ett annan upplevelse. Det är möjligt att stranden barnvänlig, men vi var där i lågsäsong och då var det badförbud hela tiden vi var där pga vågor och strömmar (det är säkert inte så i högsäsong), och det var det inte någon annanstans på ställena vi var på.
Om man åker till Kata kan jag annars tipsa om det hotell som min syster bodde på, Kata Palm Resort, mycket vackert och mysigt! Om man inte vill kosta på sig något av de finaste som ligger nere vid stranden förstås, men där är ju inte så många.
Jag kan inte jämföra Kata med några andra ställen på Phuket eftersom det är det enda vi bott på där. Men när vi körde igenom Karon kändes det mycket trevligare eftersom det var öppen mot havet med strandpromenad och så, men har inte egentligen varit där.
Hmm, vet inte hur mycket det här tillför någon, men det är en persons upplevelse i alla fall...