Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

winters skrev 2010-08-22 20:26:58 följande:
    Vi åker den 15 november-14 december från Landvetter.

www.fritidsresor.se/resa/thailand/ao-nang/aon...

www.fritidsresor.se/resa/thailand/khao-lak/bl...

När ska ni åka, eller är det inte bestämt? (Svårt att hålla koll på alla! Skrattande)
    Vi åker 2januari, två vuxna ett rpädbarn och betalar nästan 40.. Eller ja någon tusen lappmindre blev det när vi bokade på nätet osv.
    ღVi vill ha dina synpunkter! www.familjeliv.se/Start/1.832024
  • MissKaos
    Mitt livs lycka skrev 2010-08-28 09:27:16 följande:
    hallå i tråden!

Någon som vet om Boots finns på Koh Lanta??

Nejm jag undrar om det finns på Khao Lak jag.. Det är bra mkt billigare med AHA syror där än här HAr haft väskan full med grejjer från dem hem förut. Från samui även med adidas träningskläder och BH:ar från Sloggi.. Fast Khao Lak måste vara för litet för att det ska finnas där va?
  • MissKaos
    Mitt livs lycka skrev 2010-08-28 18:28:49 följande:
    Jag älskar Boots, handlar alltid där även om det inte är jättebilligt alla gånger. Några fynd brukar det alltid bli men framför allt är det roligt med lite annat än vad man hittar i Sverige. det var ju synd att det inte finns på Lanta....

Kanske finns Boots i Ao Nang?! Någon som vet?
    Fanns inte när vi var där, tyvärr.
  • MissKaos
    Mitt livs lycka skrev 2010-08-29 08:17:20 följande:
    Åh nej, så det här kanske blir första gången i Thailand utan shopping på Boots?!?! Vad synd... Ja, ja då är man ju iaf inställd på det  nu - det kommer inte att komma som en "otrevlig" överraskning...
    ..eller hur.. Men, vad finns på flygplatsen i phuket? Har ínte landat där innan. TROR det var i Malaysia det fanns en gigantisk, superbillig bodyshop på flygplaten *våta drömmar*
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2010-08-29 13:30:29 följande:
    Phukets flygplats är skräp . Finns inget kul alls.
    Mäh. Surt.
    Man borde kankse inte tagit transport till flyget inkl utan tagit sista natten i Phuket för shopping.
    Jaja, vi åker inte för att handla. Den här resan är avslappning, sol bad o familjesem. HAr gått lös på TRE nya bikins härhemma på rean. Tror eg inte maken tyckte dom var så snygga, men kroppen efter graviditet kräver större byxor och BH som håller uppe tuttarna lite bättre än innan. GLöm 3kantsgrejjer. Tantbikini is da shit för mig nu. Tyvärr. Såg bara billigt ut i mina gammla..
  • MissKaos
    Maiplu skrev 2010-08-29 16:48:58 följande:
    tänk på att priserna aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalltid är mkt dyrare hemifrån. På plats kan man alltid pruta!!
    Mjae, inte helt sant. Oftast får man bäst priser om man ringer innan man kommer fram till ett ställe. Eller, det är vår erf från ryggsäcksresor iaf.
  • MissKaos
    Maiplu skrev 2010-08-30 10:27:59 följande:
    Ok. Ja där ser man hur olika det kan vara då?
    Alla jag känner har prutat ner mkt bättre på plats, och framför allt vi själva.
    Vi pratar en del thai så de kan inte lura oss heller, oftast luras de en hel del..
    Men så har vi alltid longstay också, då har man bättre prutläge.
    Fast ni pratar Thai, det gör säkert en ENORM skillnad. Det kostar säker mkt mindre om man är longstay med..
  • MissKaos
    Thegran skrev 2010-09-03 18:36:16 följande:
    hur tycker ni att vi ska göra?
    Planera allt i detalj och boka allt hemifrån
    eller spara 1.5 vecka obokad och hoppas på att få något ok boende..?

Det är början av dec det gäller, så lär ju vara en del folk på plats då.
    Svårt det där. Leta upp ställen så ni vet var ni vill boka eller har lite alt iaf.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)