Inlägg från: Billabong |Visa alla inlägg
  • Billabong

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Hoppas ni får det härligt på er semesterresa! Nästa resa kommer dock bli den allra bästa i era liv.

• Billabong

[quote=65667753][quoteyå-nick]Mawe123 skrev 2012-07-06 20:46:40 följande:[/quote-nick]Vi flyger med fritidsresor, arlanda - krabi direktflyg, restid 11h, för 9000kr / pers.

För oss är det värt varenda krona att korta ner restiden och göra den så smidig som möjlig.

Vi ska bara vara i väg 3 veckor nu och då vill jag inte bli onödig sliten av en utdragen restid.

Vi hyr ett hus för 21 000 för 3 veckor. 3 sovrum, 6 bäddar, stora altaner, vid klong dao - passar oss perfekt :)[/quote]

Vilket bra pris på flygbiljetter! När är ni iväg, låg- eller högsäsong?

• Billabong
    NICU skrev 2012-07-06 22:21:20 följande:
    Jag menar... för att få dagarna att räcka - Min sambo har nog cirka 4 veckor semester innestående. Jag har 6 veckor. Han kan väl ta FP när vi är borta?

Det går inte att ta ut fp medan du har semester från jobbet. När du har semester är du arbetsrättsliga sett i tjänst. Men när du är föräldraledig så är du tjänstledig. Men ni kan varva det och ta fp före respektive efter semestern.
  • Billabong
    Ancilla skrev 2012-07-23 20:42:23 följande:
    Har idag beställt biljetter, 2 vuxna och två barn, 3 och 6 år till bangkok för 19200 kr.
    Dett pris kom upp i datorn när vi åker från Köpenhamn och kommer hem till Stockholm. Vi får fixa tåg till KÖpenhamn från Göteborg där vi bor och sedan tåg hem från Stockholm men vi tyckte det var värt det när vi fick det så billigt. Det är med Qatar och bra tider. Nu gäller det att hitta bra boenden.

Jättebra pris! Grattis!
    Vilken tid på året åker ni och hur länge är ni borta? Hur lång restid är det? Mellanlandning i Doha?  
  • Billabong
    Toppen9 skrev 2012-07-23 21:44:51 följande:
    Skriver en liten rad så jag hittar tillbaka hit
    Eller så klickar man på "Lägg denna tråd i mina favoriter" under kommentarsfältet (om man sitter vid sin dator). Tråden är verkligen jättebra, massor av kunniga Thailandsresenärer.
    När och vart planerar ni att åka? 
  • Billabong
    jessamy skrev 2012-08-02 08:55:04 följande:
    Någon som rest med tre barn? Hur har det då gått att boka tex hotellrum? 
    Detta undrar jag också över.

Våra tre barn kommer vara 6, 4 och 4 år gamla.
    Hade gärna kunnat boka bungalows/familjerum eller liknande på Koh Lanta eller andra öar med nära till stranden/strandläge och pool. Någon som har erfarehet eller tips om boende som fungerar för vår familj? 
  • Billabong
    Ville och Agnes skrev 2012-08-02 20:59:58 följande:
    Nu när vi åker så bor vi 3 vuxna och 2 barn i en bungalow så det borde ju gå att bo 2 vuxna och 3 barn också.

Vi kör 2 extrasängar och ett barn i sängen.

Åker totalt 5 vuxna 2 barn.

Har ni kunnat boka via de stora bokningssajterna eller hur bokade ni?
  • Billabong
    MiniPyret skrev 2012-08-12 17:57:35 följande:

Vi har varit mycket på Lanta, senast i mars. SKicka gärna till min inbox vad du vill veta så ska jag berätta!
    Fast jag och säkert många andra vill ju också få bra tips genom att ni skriver här och inte i någons inbox.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)