Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
(finns det möjlighet att ladda på planet ?)
Ngn härinne som rest långt när ni varit gravida?? Man blir lite nojjig. Pratade med mamma nyss och hon tycker ABSOLUT vi skall skjuta upp resan till nästa år. Minst. Jag har inte blivit avrådd av ngn att åka, men man blir ju tveksam - är jag helt dum i huvudet som överhuvudtaget tänker på att åka? Bortsett från influensan menar jag...
Vi skall alltså på bo Vings resort nere i Kamala och har ju inte direkt tänkt att vandra i djungeln eller klättra i berg. Vi har ju små barn. Hon på Resia (där vi bokade) skulle också åka i vecka 26 någonting.
Vad tänker ni andra?
Vi va i thailand när jagva gravid vi åkte i början av dec och sonen va beräkand 2 april, det gick jättebra, hade stödstrumpor på flyget och bokat första klass så man hade lite mer plats, för de fanns inga "nöd utgångs platser" kvar.
Där nere va det super mysigt, ville inte ligga och pressa i solen men skuggan va underbart....
Tycker verkligen att ni ska åka, det är ju som du säget inte mitt ute i ingenstans som ni ska vara.
Hoppas du blir frisk och njut av resan!!
Halloj på er.
Vi är just nu i ban phe och trivs jättebra, sista natten funderar vi på att ta i bangkok, vi ska i så fall gå på siam oacen world och vill ev hinna med lite shopping... barnen är ju inte gladaåt att gå och shoppa så det blir tyvärr inte mycket sånt skulle jag tro... Kan nån rekommendera ett bra och prisvärt hotell nära nått av detta... vet inte hur långt det är mellan akvariet och mbk
Tips mottages gärna i kväll...
Har aldrig badat på det hållet, Men det är "samma strand" som är den som ligger närmast Dv, Och det är mest resturanger utmed havet och en smal ganksa skräpig strand som vi har sett om ni ska bo mitt i, men sen finns det ju ett fint område och detkan säkert vara där som ni har hittar, har aldrig varit där men det ska finnas nått super fint resort anläggning i ban phe
Hej på er.
Nu är vi hemma från en helt underbar resapå 4 veckor i thailand och säger som många andra här.... planerar redan när vi har råd och möjlighet att komma iväg på nästa resa....
Vi bodde i ban phe och där fanns ingen direkt shopping så det blev inga converce skor till barnen... men nu ska min kusin åka till phuket (karon beach) och tänkte skicka bud med henne.... Vet nån var man hittar den bästa shoppingen nära karon beach och var man kan köpa bra kopior på convece skor till barn, vad ska de kosta?