fab skrev 2012-09-30 22:05:02 följande:
Bästa reseexperter, nu behöver jag er hjälp. Under februari lämnar vi landet, jag min man och vår tvååring. Vi har siktet inställt på Thailand och eftersom vi är borta en hel månad ser jag gärna att vi delar upp resan på två eller kanske till och med tre ställen. Det får gärna vara lyxigt men inte så där absolut svindyrt - och man kan ju dela upp så att vi kör ett billigare alternativ en vecka och ett lite dyrare en annan. Barnvänligt men kanske ändå inte ett hotell enbart byggt för barn om ni förstår vad jag menar (vattenrutschkanor o dyl). Lugnt men ändå med en del restaurangalternativ utöver hotellets.
Fina ni, ge mig era bästa tips på öar, hotell, stränder - rubbet!
Har några generella tankar, efter vår månadslånga resa feb-mars 2012, två vuxna o två barn 3 o 5. Bo bättre ju längre ni stannar på ett o samma ställe, man hinner reta sig på småsaker annars. Det går att bo lite sämre om man bara bor en kort tid. Boka minst 3 max 6 nätter på samma ställe, man kan bo kvar på samma ort/strand men byta hotell så man får lite omväxling, inte minst ny frukost
Boka rum med AC, tillgång till pool och strandnära läge. Vi behövde leta efter familjerum med fyra bäddar men ni bör klara er på ett större dubbelrum med extrasäng (som oftast en vuxen får sova i.....). Ni kommer inte kunna ta er långt med en tvååring, inse det och bo därefter. Men skippa också svenska charterställen med all inclusive, det blir liksom inte Thailand.
Vart ni sen ska ta vägen beror ju på vart ni åker. Vart går ert flyg?