• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Thegran skrev 2010-05-04 09:30:57 följande:
    självklart bryr man sig om läget i thailand, men när man ev påverkas personligen kommer det närmare. Så är det väl med det mesta här i världen.
    Det var med lite ironim jag skrev det
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi

Vår dotter vägrade all mat vi släpat med oss. Gröt och burkmat rakt ner i sopsäcken när det var dax att åka hem . Det var som om det plötsligt inte smakade. Hon ville äta med oss, plus att hon åt ersättning (vällingvägrare tills 10-månaders ålder) och det finns gott om ersättning som tur är.

• Tullemi

Det kan vara bra att packa upp och använda sin resevagn ibland *suck*. Jag tog fram Chiccon idag och den är ju lätt kaputt. Måste ha fått sig en smäll under hemresan förra året, för ena framhjulet är lite skevt och drar åt ett håll. Sen är en del metalldetaljer (tex knappar på klädseln) nästan rostiga, eller flagiga på nåt sätt. Vissa knappar går inte att öppna så nu får jag inte av klädseln för tvätt. Chiccon kanske inte alls gillar Thailandsklimatet, eller så beror det på att vi inte använt den på 1 år. Hoppas vi kan fixa till det, det är ju en bra vagn annars.

• Tullemi
    Thegran skrev 2010-05-12 21:16:16 följande:
    vad tråkigt!hoppas det går att fixa den så den blir körduglig!
    Ja, vi behöver inte fler reseutgifter Dom är redan några stycken.
  • Tullemi
    Thegran skrev 2010-05-12 21:35:13 följande:
    usch ja, det blir en hel del! bara sprutorna går på 4500 för oss...
    Jupp, det var faktiskt sprutorna jag hade i åtanke . Dom kostar en del, pust. Sen är behöver vi en minisulky till dottern, sommarkläder (mitt i vår egen vinter så det blir till att fynda på rean i augusti) och sen är jag helt enkelt bra på att hitta på utgifter. Tex så vill jag gärna ha ny, oftast dyr duschcreme och en bra bodylotion i min resenecessär . Tokigt ju!
  • Tullemi
    Thegran skrev 2010-05-12 22:20:06 följande:
    på tal om vaccineringar.Jag och sambon tog havrix inför förra resan, en spruta sen glömde vi att ta den andra...enligt var vacc mottagning ska det dock gå att fylla på med en spruta fortfarande, och då ha skydd i 20 år.vi funderar på att göra så, och skippa twinrix på oss vuxna. Är det jättedumt?dottern kommer givetvis ta twinrix.
    Dumt vet jag inte, men jag vill själv helst ha tagit Twinrix. Min man däremot är "nöjd" med sin Havrix vaccinering.
  • Tullemi
    winters skrev 2010-05-15 17:14:10 följande:
    Var någon som ville veta med om Chicco Liteway, i dag har vi haft den när vi var på IKEA mm för vi hade inte plats i bilen för den stora vagnen och all shopping! :) Kör otroligt bra, lätt att svänga, lätt att fälla upp o ihop, bra liggläge, jag är helnöjd!Tänkte på det att det var någons som var lite rostig på några skruvar efter resan. Tror att det kan vara bra att spola av den lite lätt om man har fått saltvatten på den så ska väl inte det vara några problem, borde nog kunna bli problem med alla vagnar så en liten dusch då och då är nog en bra idé! :)
    Japp, det var vår vagn . Ja, man lär sig nåt nytt hela tiden
  • Tullemi

Nää, jag tror vår Chicco har gjort sitt . Det gick inte att få upp knapparna till klädseln utan min make har fått bända bort dom (efter att ha använt 556) och jag vet inte om det går att få på den (klädseln) igen. ALLA metalldelar har ärgat/rostat sönder helt: knappar sitter fast och på andra delar är ytorna helt smuliga. Tänk på det alla, skölj av vagnen regelbundet!!! Fasiken, vad besviken jag är, har aldrig hört talas om sånt  här förut ju.

• Tullemi

PS: Vi har inte fått saltvatten direkt på vagnen, det räcker med klimatet.

• Tullemi
    Mawe123 skrev 2010-05-18 15:21:25 följande:
    Jag hade med vår liteway till Lanta tre veckor i dec, sen dess har den legat kvar i vagnväskan, tog fram den nu och kikade på den.Ser ut som ny, lite små fläckar på tyget i sitsen bara.Vi körde vagnen på stranden varje dag och sonen åkte i vagnen mellan sina dopp, då han var genomblöt.. men på vagnen finns ingen rost eller andra konstigheter.Du tror inte att du kan reklamera?
    Va säger du? Undrar just vad det är med våran då? Vi köpte ju den via tyska e-bay (från en butik) men det är väl superkrångligt att reklamera. Jag tog ut Lucas i Chiccon idag för en testkörning och den funkar hyffsat, kränger lite men inte så farligt ändå. Jag kan få hjälp med att byta knappar osv så jag hoppas den kan hänga med iaf .
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)