Inlägg från: stockrosen |Visa alla inlägg
  • stockrosen

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Flamma skrev 2010-07-19 06:15:55 följande:
    Kostar det mycket mer att åka med Thai? Vi har hittat reser med dem ca 2o ooo:- för 2 vuxna, 1 barn och 1 bebis 4 veckor i december.... Tyckte det verkade jättebiilligt...?
    Men var hittade du dessa biljetter????Förvånad Låter väldigt billigt tycker jag. 29 000 har jag hittat för......

DU får GÄRNA tipsa!
  • stockrosen
    Tullemi skrev 2010-07-19 16:24:30 följande:
    Ja, 29000:- har vi betalat för 2 vuxna, 1 barn i eget säte och en 10-månaders. Och kassa biljetter dessutom
    Äsh, klaga inte Du får ju världens längsta semester *skojar*

Ja, vi är lika till antal så det var gött att höra att det inte var helt fel pris. Skulle gärna vilja hitta samma för 20 000 dock.
  • stockrosen

Jag gillar inte patongs strand. Den är verkligen tråkig jämfört med andra stränder.

Vi bodde på Kata Noi en gång och den stranden var fin men det var verkligen en "håla" och vi åkte till Kata, Karon på kvällarna. Fast det gick ju bra det också

• stockrosen
    Meramat skrev 2010-07-20 20:54:41 följande:
    Vi betalar 27000kr för två vuxna, 1 barn i egen stol och en bebis med Thai, Sthlm-Bkk. Det är en 3-månaders biljett, utresa oktober, hemresa december.
    Det var vad vi tänkte göra också.
    Men när jag kollade så kostade biljetter med KLM, Lufthansa, SAS runt 22 000 kr och det är 5000 kr skillnad....Och jag vill dessutom helst flyga från Göteborg. Vet inte om det är värt det.....

Har någon av er andra flygit med KLM, Lufthansa SAS? Har bara hört neg om dessa...(dålig service, sura miner, maten har tagit slut etc).
  • stockrosen
    Hanakana skrev 2010-07-20 21:33:24 följande:
    MissCh: När är det lågsäsong i Phuket (Kata)? Nu blev jag orolig, vi vill ju gärna kunna bada i havet också. Tröttnar lätt på att ligga vid hotellpoolen i 14 dagar... Vi åker i slutet av mars och lite in i april. Vi har hört att Kata ska vara bättre än Karon just p.g.a att det inte finns några farliga undervattensströmmar i Kata Beach. Hoppas det iaf... Vad kostar det ungefär att åka longtail-båt ut till "finare ställen" med vit sand och klart vatten (från Kata Beach)?

Vi ska bo på Orchidacea Resort, ett enkelt budgethotell fast ändå med ac, pooler och restauranger. Har hört att de ska ha god frukostbuffé där. Någon som har varit där/känner till hotellet?
    Nä det är väl högsäsong då? Eller slutet av den i alla fall?
  • stockrosen
    Tullemi skrev 2010-07-21 17:07:55 följande:
    Vi ska flyga med Lufthansa - det ska bli spännande..... Hoppas verkligen att deras reklamslogan stämmer: There´s no better way to fly. Fast det verkar ju inte så
    Nä, det verkar inte så. MEN man skall ändå försöka trösta sig med att smaken är som baken.... och egetnligen kanske det inte spelar någon större roll om flygvärdinnorna är trevliga/glada eller ej. Men att maten tar slut är illa förstås. Jag tror att det blir bra ändå. Allvarligt talat.

SAS har också väldigt dålig rykte och jag tänkte vara lite fräck och maila dem och hänvisa till de trådarna jag hittat och fråga om man överhuvudtaget vågar boka en långresa med dem....Skulle vara spännande att höra vad de svarar....Skall försöka göra det inatt när barnen sover
  • stockrosen
    Smilla75 skrev 2010-07-21 19:41:37 följande:
    Och vi åker med ett ukrainskt ökänt bolag men 17700 kr för alla 5 är svårslaget...
    Japp, DET var svårslaget! Under 18 000 för hela fem personer!!!! När åker ni?
  • stockrosen
    Tullemi skrev 2010-07-22 21:50:24 följande:
    Jag skulle tro att det är Havrix du fått. Det fick min pappa 2000 och min man 2004, det var aldrig tal om Twinrix i deras fall.
    Ja, vi tog vår 2000 och då fanns bara Havrix. (sånt här får mig att känna mig gammal )
  • stockrosen
    Tullemi skrev 2010-07-22 21:18:50 följande:
    Jag är lite sugen på Koh Tao nån gång i framtiden. Det blir väl tidigast 2013. Efter denna (numera asdyra) resa så ska vi satsa lite på hus och hem. Tja, det säger vi nu iaf, tills thaisuget blir för stort, haha
    Jag gillar Koh Tao. Mysiga stränder (kan dock vara ganska svårtillgängliga), fint snorkelvatten och en mysig ö. Jo, dit kan jag också längta. Dock skulle jag inte åka dit med en vild 16 månaders....(som vi har nu) .
  • stockrosen
    Thegran skrev 2010-07-22 21:01:37 följande:
    Sitter o flundrar på sommaren -11as resa...illa, när det är 100 dagar kvar tills vi åker i nov. Men iaf, resan därefter ska gå till östra sidan. Är sugen på några mindre, lugna, fina öar. Runt 3 veckor ungefär. Några tips?
    Fast november är Koh Samui öarna inget bra om jag har förståt det hela rätt.
    Vi har ju tänkt åka nu i november och blev avrådda från Öst eftersom det kan bli riktigt blöt och blåsigt där i nov.

Man skall upp i så fall, närmare bestämt Koh Samet, Koh Chang med omnejd.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)