• Lycka 1

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Thegran skrev 2010-04-18 19:25:14 följande:
    har du rest så långt på egen hand med ett så litet barn? :) hur gick det?är man två på flyget kan man ju hjälpas åt lite, men är man ensam kan det ju bli otroligt tufft om det inte riktigt går som man vill.alternativet att ta en resa till något annat land finns ju med, för att korta restiden, men länderna kring medelhavet och så lockar inte speciellt mycket...
    Nej jag har inte rest så långt. Har rest till Kreta, Skiathos, Turkiet, Tunisien och Gran Canaria ensam med barn. Barnen har varit från 8 månader och uppåt.
    Men jag skulle inte tveka på att åka på en längre resa. Det är mest pengarna som styrt.
    Jag är så van med att vara ensam med barn endå så en flygreasa skrämmer mig inte.
  • Lycka 1

Mileas mamma: Vilket smart sätt att spara på

Vi skulle också nöja oss med att semestra lite i sverige i sommar men idag fick jag ett så bra erbjudande som jag bara inte kunde tacka nej till. Så nu är det en resa till turkiet bokad den 29/8 för mig och mina två stora barn (8och9år). En vecka blir vi borta bara. Men flyg, hotell, frukost och transfer för oss tre blev billigare än 1 flygbiljett till Thailand!

Så nu har man ännu en resa att se fram emot. I mars nästa år åker jag, lilltjejen och hennes pappa och blir borta i tre veckor då.

• Lycka 1
    Tullemi skrev 2010-04-21 15:08:10 följande:
    Najs. Har bara hört massa bra saker om Turkiet så jag har blivit nyfiken på att resa dit - nån gång
    Ja vi var där i höstas också och vi älskade det!
  • Lycka 1

Var länge sen jag kikade in här i tråden nu.

Vi ska på på Drlanta två veckor i mars men sen ska vi åka vidare och bo någon annanstans i en vecka. Men vart?
    Vill inte åka allt för långt och inte ha för långt till Krabi flygplats sen.
    Någon som har bra tips på vart vi ska ta vägen? Hotell?

Vi är två vuxna och en då 3½ åring.

Hur var det man skulle räkna bath nu igen? Hur mycket är 1000bth ca?

• Lycka 1

Någon som kan tipsa om något bra hotell i Ao nang?
    Vi ska bo två veckor på kho lanta och vill sen åka till ao nang och bo där en vecka.

Vi vill bo på ett hotell av medelklass. Bo bra men inte så dyrt
    En bra pool för barn vill vi också ha.

• Lycka 1
    winters skrev 2010-08-22 20:05:39 följande:
    Här ska vi bo, Ao nang Villa Resort, vet inte om ni tycker att det är för dyrt, men fasligt fint är det och är nog toppen för barn och vuxna:
    www.fritidsresor.se/resa/thailand/ao-nang/aon...

Sist åt vi bara middag där och bestämde att vi skulle bo där nästa gång som nu är om 85 dagar! Skrattande
    Precis det hotellet har jag suttit och kollat på ikväll!
    Hur mycket får ni betala per natt där?

Vi kommer att bo billigt men fint dom första två veckorna och har tänkt att vi kan betala lite mer för den tredje veckan. Men inte för mycket då .
  • Lycka 1
    winters skrev 2010-08-22 20:20:51 följande:
    Vi har bokat en charter en månad med fritidsresor, så jag vet inte riktigt vad de tar per natt. Betalar strax över 30 000 för två vuxna och en ettåring med non-stopflyg båda vägarna. Först bor vi två veckor där och sedan två veckor på Khao Lak Exotic Seaview.

Kan tänka mig att de kanske tar 4000 per natt, men det kanske är prutbart, och ett annat pris om man stannar en vecka. Får hoppas att ni kan få ett bra pris, det verkar vara ett toppenhotell, läget kan man inte klaga på iaf och poolområdet ser ut att passa oss! Glad

När ska ni åka?
    Ja jag ska maila dom och försöka förhandla lite
    Låter som ett hotell som skulle passa oss perfekt!

Låter som ett bra pris ni fått .

Vi åker den 18 mars så det är ett tag kvar. Kommer till Ao nang den 2 april.
  • Lycka 1
    Mawe123 skrev 2010-08-24 10:05:12 följande:
    Fick mail nyss om att det var dags att boka platser.. härligt härligt :)

Vi flyger med tuifly och där finns en bra skiss, vill man ha särskilda platser är det nog bäst att vara alert,
    dom tar slut super fort Tungan ute

Vi kunde ine uppgradera våra biljetter till bluecomfort eftersom vi inte bokat hotell via fritidsresor, så vi får nöja oss med att sitta i avdelningen längst bak. Där bokade jag de främre platserna, precis bakom vägg/nödutgång och toaletterna, tror att de blir bra för oss!
    Jag fick också det mailet idag!

Men vi har bokat bluecomfort men inte något hotell med fritidsresor.
    Har bara köpt flygbiljetterna från dom.
  • Lycka 1
    Mitt livs lycka skrev 2010-08-24 20:26:51 följande:
    Jag är också nyfiken på att se insidan av bungalown om möjligt! Vi ska bo där i början av dec.
    Och vi ska bo där i mars!
    Är också nyfiken på hur det ser ut.
  • Lycka 1
    Thegran skrev 2010-08-25 17:38:26 följande:
    har kikat lite, inte så mycket bilder från rummet men en del från området iaf :)
    ser fint ut, lite mycket folk, men fint.
    det blir nog bra (även om det än en gång känns som att vi eg valt "fel" strand...snälla någon, intala mig att det kommer bli toppen på klong dao med!)
    sen tror jag att det är mer folk i mars än i nov.
    kanske.

äh. det blir bra. DR ser trevligt ut och stranden är ju långgrund och bra för en 2åring!
    Varför känner du att ni valt fel strand?
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)