-
jag tänkte åka i tights, jeanskjol, linne o tunn kofta o en sjal som man kan svepa in sig i om det kallnar. tycker oxå oftast att det är kallt, men sist vi flög var det inte det och jag gillar inte att vara för varm heller, särskilt inte när man har en 2-årig kamin med sig!MissKaos skrev 2011-12-12 20:51:55 följande:En kalasbra ursäkt att shoppa! Annars låter det du skriver helt ok att flyga i. Jag vet itne vad JAG ska ha på mig iår. Det var relativt varmt sist, på flyget. Funderar på att flyga i typ tights och tunika. Det är rätt bekvämt. Och tar jag då typ benvärmare och sockar + en tröjja över kortärmad tunika kan jag anpassa lätt efter tempen ombord + bara dra av klärde vid avstignignsdax.
-
jopps, vardagsrummet ser ut som ett packningskaos och vi håller på att äta upp allt i kylen!MissKaos skrev 2011-12-12 21:20:48 följande:Åhhhh! Ni åker ju snart!! Blir så avis.. (tröstar mig med att det snart är MIN tur att skriva sådär )Smart val! Jag är tveksam till att sitta i kjol, älskar mina kljolar högt och om kaminen spiller enr mig så kan jag itne ha den kjolen mer på resan..winters skrev 2011-12-12 21:01:57 följande:jag tänkte åka i tights, jeanskjol, linne o tunn kofta o en sjal som man kan svepa in sig i om det kallnar. tycker oxå oftast att det är kallt, men sist vi flög var det inte det och jag gillar inte att vara för varm heller, särskilt inte när man har en 2-årig kamin med sig!
haha, spiller din kamin, har aldrig hänt här! den kjolen är ganska tacksam med olika applikationer och filimojer och slitningar så en fläck syns nog inte jättenoga och ombyteskläder även till oss är ett måste, han kan även läcka ur andra kroppsöppningar! kommer inte lämna in den på tvätt för vissa plagg är man för rädd om, men jag har med ett par paket y3 för nödtvätt på hotellrummet! -
tack så mycket, ska bli himskans skönt! lovar att berätta om allt vi gjort och andra tips, ha det fint här hemma, så får jag vara avis sen!!Millans hustru skrev 2011-12-12 21:59:21 följande:ha nu en riktigt härlig resa!! ser fram emot allt du kan berätta när du komemr hem
-
Hälsningar från underbara Thailand! Khao lak är lika fint som vi minns även om vi nästan bara har hunnit komma hit, äta, bada, sova, äta frukost och bada, nu är det lunchsov som gäller för O. Det gick ganska bra med jetlagen i natt, får se hur det går i dag. Somnade kl 20 och var vakna mellan midnatt och 2, sedan vaknade vi 9 och fick skaka liv i Oscar!
Till på måndag bokar vi nog en tur till Koh tachai. Funderade på att åka in till stan i kväll, men de i receptionen rekommenderade marknaden i Bang niang i stället eftersom lördagsmarknaden tydligen är den stora, kan inte alls minnas vilken dag vi var förra året. Men på julafton vill vi inte åka, så det kanske får bli det i kväll ändå!
Nu känns julen ganska långt borta, men vi har iaf en julgran i receptionen!
-
hag7 skrev 2011-12-17 09:57:28 följande:Nån som vet vilket telfonkort man ska köpa här nere i Thailand?
vi har dtac, det är thailändska telenor, funkar jättefint! -
jobbigt med er som mår dåligt när ni kommit hem, hoppas det snart känns bättre!
vi är sedan i går alla helt i tid här nere, gick väldigt smidigt, får se hur det går när vi ska hem, förra året kom vi rätt redan första natten, men det måste varit flax...
i kväll ska vi åka in till khao lak o shoppa o äta på nang thong bay resort, hoppas hitta converse på sport dome. vädret är härligt, maten är god och vattnet skönt!
-
om vi skulle vilja åka till bang niang någon dag och bada lite, har du några tips på var det är bäst och vart man kan äta gott på lunchen i sådana fall?brommamaria skrev 2011-12-19 10:46:25 följande:Här ser det blaskigt ut. Idag ska vi ge oss ut för första gången sedan vi kom hem, har haft problem att få på lillekillen kläder.
Åh blundar o drömmer mig bort till en strand.. -
tack för tipsen, får se om vi tar en utflykt till bang niang-stranden någon dag!
vädret är fenomenalt fint, har haft 15 sekunders regn sedan i fredags och det var i fredags, vilken skillnad från förra året då en dag av 30 var regnfri... på kvällarna kan jag tycka att det är riktigt skönt, inte så tryckande hela tiden, vet inte om det kommer åt att fläkta mer här än på nang thong.
nu har vi precis kommit in från fenomenal middag på boatyard som ligger cirkus 500 m bort på stranden från hotellet på coonut beach, kan rekommenderas för er som har vägarna förbi!
-
oscar som är 2 år o 2 mån sov halva resan i sträck, sedan går det ju åt 1-2 timmar att äta o greja. han hade en blixten-bil som han körde runt på bordsbrickan och så tittade han någon halvtimme på datorn som vi hade med filmer på. hade packat ner julklappar, men behövde bara plocka fram två, det blev fisher price-laptop (som verkligen rekommenderas!) och en bok med olika fordon som gick varm. han tyckte att det var kul och gnällde knappt något och när de stängde av planet efter 10 timmar sa han "jaaa, flyyyga" och ville tydligen ta en tur till! sedan somnade han gott på bussen upp till khao lak, så det gick jättesmidigt! på vägen hem är det en teknisk mellanlandning och efter den är det nattid för honom i thailand så jag hoppas att han kan sova den sista sträckan hem till Göteborg och sedan vara tillräckligt trött för att sova en del när vi kommer hem på natten till Sverige, wish me luck!
-
Jaha, det visste inte jag, har för mig att man inte fick välja sist, men det var många år sedan och innan Oscar. Sedan har det varit non-stop-flyg eller riktiga mellanlandningar. Min plan, haha, men man kan ju inte riktigt planera sådant här, är att han sover middag på bussen till flygplatsen och sedan sover sin första nattsömn på andra sträckan på planet.MissKaos skrev 2011-12-21 17:59:16 följande:Den där tekniska mellanlandningen får mans itta kvar i planet på om man vill... Bra om man har småttingar som råkar sova!
Vi ska ha med en laptop (till oss alltså) tänkte kolla om vi kan köra ngn dvd på den, det är ju smidigt en stund iaf..
Vi har haft användning för filmerna vi hade med på laptopen, har dvd på rummet och där finns USB-ingång så nu kan han välja vad han vill kika på när vi är på rummet.
Nu har vi bokat julmiddag på hotellet på lördag, känns knasigt att det är julafton snart! I morgon ska vi till fina Koh Tachai, får hoppas att vi får en härlig dag!