Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
cillae skrev 2010-08-25 18:16:30 följande:
Ja alltså DR har bestått till 95% svenska barnfam när vi varit där. Jag hade inte valt det om jag åkte utan barn, men för dom så är det perfekt. Framförallt 5 åringen vill ju ha kompisar att leka med och det har funnits där. Jag vet inte hur det är med mängden folk, nov räknas ju som högsäsong och mars som lågsäsong. På slutet har vi varit nästan själva där. Lite chartervarning blev det sist när folk sprang ut på morgonen och la ut handdukar på stolarna runt poolen och dom neråt stranden... tråkigt! Men tyvätt gjorde man ju samma sak själv efter ett tag annars blev man ju utan. Men det är mysigt där och framförallt bra för barn. På stranden brukar det vara ganska lite folk och inga solstolar, bara om nån drar ner från resorten. Och hur som helst så är det MYCKET bättre än en svensk novemberdag :)
vad fult att försöka paxa stolar! Då skulle jag faktiskt vara fräck och ta bort handduken därifrån, om ingen ägare var i närheten. Jag har svårt för sånt där beteende.
Vi är inte spec intresserade av solstolar iof, så vi klarar oss nog utan om det är så :)
Tycker att det härliga med Lanta är just att det inte finns solstolar uppradade på stränderna, och framförallt; inga bananbåtar och jetskis! Jag blåvägrar att åka till ställen där sådant finns.
När vi bodde på Long beach i november var vi i stort sett ensamma på"vår" del av stranden, och runt poolen var det max ett par till som höll till samtidigt. Vi var väldigt ofta ensamma på restaurangerna också, och var vi inte det så var det iaf långt ifrån fullt...antar att det inte blir så nu.
Men ja, nu är ju omständigheterna så som de är och då får man anpassa sig därefter.
Ska iaf bli skönt med fler restauranger inom gångavstånd! och dottern har nog gärna ett par lekkamrater. Det blir nog fint, vi får ta sista 1.5 veckan på nåt helt öde ställe om vi tröttnat på folk, haha.