Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
Du hittar nog fler mysiga restauranger på lanta än någon annanstans i Thailand.
Shopping är det dåligt med om man inte vill ha kopior, är det OK så finns mkt att välja på.
Undrar samma som Obelix, vad är ett "bra pris" på flygbiljetter i februari ungefär?
är du min: vi bodde på sunwing i Kamala år 2011 och hyrde deras sulky, var helt ok vad jag kan minnas.
För övrigt kom vi hem från Khao Lak natten till fredag. Har haft två fina veckor därnere, förutom att vår lilla tjej fick magsjuka och blev inlagd i tre dagar. Brukar alltid ta en extra reseförsäkring, men denna gången nöjde jag mig med hemförsäkringen... Surt eftersom jag antar att jag ej kommer få ngn kompensation för de dagar som "försvann" (hon blev dålig på onsdagkvällen, vi var inne på rummet två dagar och därefter inlagd på lördagen. Utskriven och pigg igen måndageftermiddag.) Nåväl, viktigast är ju att hon är frisk. Fast nästa gång åker vi tre veckor, som det är nu känns det som vi bara fick en hel vecka.
Ko Mok och Ko Hai är lätt att åka till och trevliga för några dagars besök! Ko Jum också, dit kan ni ta reguljära färjan på ett kick.
Ta en titt på Ko Bulon också, min syster bodde på http://www.bulone-resort.net/sw/bungalow-kategori Superbilligt, kritvita stränder med varaner. Bästa stället i Thailand enligt henne. Då får ni ta en speedboat själva tror jag.
Nu har vi just bokat nästa resa för oktober-november! 16000 för 5 pers direktflyg med Norwegian, billigt!