Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
Vi delade med 5 (100/5) förr, men nu blir det näästan mer rättvist att dela med 4. Om man nöjer sig med ungefärlig uträkning dvs
Vi delade med 5 (100/5) förr, men nu blir det näästan mer rättvist att dela med 4. Om man nöjer sig med ungefärlig uträkning dvs
Nu tycker jag maneterna börjar få mer uppmärksamhet än de förtjänar!!! De är mycket ovanliga. De är väl bra att känna till att de existerar, men media har trissat upp det hela. Tänk hur många turister som åker till Thailand under året (en helsikes massa) och hur ofta hör man om att nåt hänt: ytterst ytterst sällan.
Som TessaG skrivit många gånger: trafiken, både i Sverige och Thailand är bra mycket farligare i så fall. Lägg nu dessa maneträdslor åtsidan och njut av semester .
Jag måste fråga en sak (säkert urdum fråga ) men är Cherekringarna av uppblåsbar modell?
När vi var iväg med dottern sist så tyckte jag att hennes solskyddskläder torkade väldigt snabbt. Nu var hon ju bara 10 månader och kunde ju inte prata men vi tyckte inte hon var varm(are) pga av solskyddskläderna. Sen är det väl rekomenderat att man smörjer barnen i så liten utsträckning som möjligt när de är så små. Det finns en del skumma ämnen i spf-krämer och deras hud behöver inte mer än "nödvändigt" av dessa ämnen.
Åh, på tal om lekplats....är det någon som varit i Karon och vet om det finns nån lekplats där barnen kan få leka av sig lite? Sist vi var i Karon så var Milea så liten att det inte var aktuellt med lekplats men nu är hon lite äldre och skulle säkert uppskatta det. Undrar om man kan smita in på nåt hotell kanske....