elinaehn skrev 2012-02-23 16:14:17 följande:
det kryper i mig nu. resfeber? har pulat i väskorna som är nästan så packade de kan bli i hopp om att hitta saker att ta bort (orolig för vikten o vet att jag alltid packar fånigt mycket o JA man kan tvätta i thailand!) skrivit och skrivit om kom ihåglappar o att-göra-lappar. pular o pillar. dammsugit fast det bara var ett par dagar sen. bäddat rent. tvättat. nu då? gillar att komma hem till städat hem (även om det dammar under tiden vi är borta också, en vän komemr bo här till o från men han är hämtmatstypen så det behövs knappast nåt i kylen...)
så. vad mer kan jag bita tag i under sista dagarna hemma?
Har du redan fixat kopior på alla viktiga resedokument?
Lämpliga saker att scanna och maila till sin egen hotmail/motsvarande är:
Pass
Biljetter
Bokningsbekräftelser
Försäkringspapper och numret man ringer om ngt händer (Servicekort heter det ofta)
Spärrnumret till VISA/Mastercard
(Vaccinationer, resecheckar, visum och liknande är knappast aktuellt för er)
Dubbelkolla packlistan och se att allt som behöver vara med finns med. Har du kommit ihåg laddare till alla sakerna? Tömt minneskortet till kameran? Kollat batteriet till internetbankdosan? Sett till att allt räkningarna blir betalda under tiden ni är borta?
Tömma gammalt i kylen/skafferiet
Pausa dagstidningsprenumerationen
Kollat att passet är giltigt och HELT (mitt var trasigt upptäckte jag inför en resa för några år sedan, så jag fick lite oplanerat åka och göra ett nytt).
Tagit bort en ansenlig mängd av ursprungspackningen.
Ev. kontaktat mobiloperatör för att veta hur du ska göra för att minimera dina mobilkostnader under resan.
Kommer inte på mer just nu...
Spännande med avresa nära.
Halvblod skrev 2012-02-23 15:33:08 följande:
Neeeej. En väns barn har fått vattkoppor och vi träffades i tisdags
.
Får nog börja ställa in mig på att resan ev inte blir av för nu börjar sjukorna hopa sig runt oss. Vi som inte varit sjuka en enda gång under hela hösten/vinter
Vilken mardröm! Värsta tänkbara tajming.
Vad säger researrangören? Kan ni skjuta på resan vid misstanke om smitta? För det låter som att barnet antagligen blir sjukt precis efter att ni åkt iväg - OM det alls blir sjukt...
Stackare!