MissKaos skrev 2010-07-06 21:59:50 följande:
EUUUU, hur har jag överlevt alla resor till aisen? Det jag tycker känns obehagligt är att det förändras med dom där maneterna.Det verkar som om de ökar i antal, vi har ju planer på att åka i januari och då låter det ju som high season inte bara för turister.. Ok, man kan ju bada i poolen just när högvattnet kommer in. Och ha solkläder på lilleman.
Jag som har varit så orädd innan. (har ifs hållt på att råka illa ut i sydamerika med) jag har blivt en fegis, inte för MIN del men för lilla killen.
Såg en tusenfoting som var så vacker så vacker efter ett regn i Malaysia. Den återfann vi härhemma på Universeum, instängd i en glasbur med texten "dödliga skönheter" Den hade vi stått 5cm från och plåtat och tyckt var vacker. Jaja, en parantes men man ska nog vara noga med att vakta dom små så dom inte vill klappa/leka med eller -veochfasa- äta ngt skumt.
Sitter och småflinar för mig själv för jag känner så väl igen mig i det du skriver.
På tal om farliga skönheter så råkade jag ut för något liknande men inte så farligt.
Fick syn på en jättefin groda på en ganska så trafikerad väg i thailand (vi åkte motorcykel). Och självklart så skulle jag rädda den. Så jag slängde mig ut bland bilarna och hade sån tur att jag fick tag i den direkt. Så bar jag ut den i "skogen". SEN EFTERÅT så tänkte jag på vilken jubelidiot jag vart för den var också rätt färglad och vacker och man vet ju att ju mer färglada -desto mer "farliga". Nu gick det jättebra och ingenting hände med mig men vilken syn det måste ha varit. En "galen" turist på vägen som skall rädda grodor
Nä men nu jag har även sett på några av de där youtube filmer och de där maneterna är verkligen små. Det är ju omöjligt att se dem. Och eftersom jag åker under monsunperioden så antar jag att de kommer blåsa in....Vi har faktiskt inte bestämt oss ännu. Men samtidigt så är jag medveten om att om jag inte åker nu i höst så kommer jag förmodligen aldrig våga åka dit, för de är ju farliga även för större barn samt vuxna och kommer öka i mängd pga utfiske och dyl. Så...hur skall jag leva mitt liv utan resor??? Jag har ju alltid rest! Skall jag vänta tills barnen blir större? Det går ju inte..... *försöker verkligen komma fram till ett beslut*