Dolphin: Sommarmånaderna är de mest stabila månaderna på Malaysias östkust. April är ok, men det kan fortfarande regna lite grann då. Malaysia har alltså inte samma säsonger som Thailand, monsunerna går helt olika. I Thailand är April den allra varmaste månaden, det regnar inte mycket utan är hett och fuktigt. Skulle jag vara vid kusten och bara bada och så skulle jag inte bekymra mig, men i Bangkok är det väldigt varmt i April. Jag skulle välja som du att åka till Malaysia under sommaren eller att åka till Thailand i April.
Matillin: Vad roligt att ni hittat så bra biljetter! Vi har också bokat i sista sekund alldeles nyligen och fått väldigt bra pris. Jag var också lite förvånad faktiskt! Jag var i Ao Nang 1999 tror jag och då var det ju inte alls så stort som det verkar vara nu. Vi bodde på Railey då och det var jätte fint. Där gick det bra att bada utan att åka ut till några öar. Naturen och öarna är överlag var dock jättefina runtomkring. Ao Nang minns jag som mer turistigt och jag tyckte inte stranden var jätte fin kommer jag ihåg. Om man kommer att trivas eller ej beror ju så mycket på vilken sorts semester man vill ha. Om man vill ha det enkelt med nära strandliv så är kanske inte Ao Nang det bästa alternativet. Om man däremot vill ha mer spännande upplevelser och inte har något emot att behöva åka iväg på dagarna passar det väl perfekt. Jag tror ni får det superbra och som du säger så är det ju lätt att flytta på sig om man inte trivs. Det är ju nära till en massa ställen från Krabi!