Karisma skrev 2010-09-28 10:54:38 följande:
haha jo jag vet. men under peakpeioden blir flygen så mkt dyrare. =P Mars känns inte lockade då det blir så mkt varmare då. sen om det är bättre att åka i jan än i nov har jag ingen aning om. =) Vill inte vara inne helt på regnperioden heller.
Ang ditt andra svar. Måste säga att jag trodde Phuket var mkt större än att det enbart tar 2tim att åka igenom. =P
Om man söker på ännu mindre ställen än kata och kamala så verkar det som att de stora hotellen tagit över allt och att det här mer genuina Thailand som försvinner. Särskilt matdelen. har försökt hitta boende i Kata men hittar inget. Vill ju som helst ha egen villa och inte bo på ngt hotell.
Om man ska besöka ngt shoppingcenter vilket är det bästa?
/K
Jag tycker Central Festival är bäst, men man fyndar inte direkt där. De säljer riktiga märkesvaror, som oftast bara är lite billigare än här. Men man kan nog göra enstaka fynd om man tar sig tid
Annars finns Tesco och BigC men de är mer thai-stuk och mer stormarknadsaktiga - väldigt kul iofs. Inne i Patong finns Jungceylon som är riktigt bra. Det är som ett stort shoppingcenter och med massa matställen osv. Där finns även Carrefour som är liknande ...tja Ica Maxi, och här köper vi blöjor, våtservetter, hygienartiklar lite mat osv.