• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi åker den 20: de och jag längtar mer och mer för varje dag...

Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi
    Mawe123 skrev 2010-09-19 21:26:44 följande:
    Absolut, jag körde på klubbor, pixiböcker och stickersbok till min tvååring i vintras -funkade toppen. På hemvägen somnade han strax efter start och så väckte jag honom just före landning -helt perfekt Solig
    Aaaah, en sådan flygning hoppas vi på . Fast vi ska ju först till München och byta till långflyg till Singapore. Långflyget får de gääärna sova sig igenom
  • Tullemi
    Thegran skrev 2010-09-19 21:31:34 följande:
    åh, en sån resa vill vi också ha!
    fast på vägen dit räknar vi med en hel del vakna timmar, med tanke på avgångstiden (14.20 eller nåt sånt)

klubba har jag aldrig gett henne, men det kanske vore nåt..tänkte ta med majspuffar, russin, kex o sådant.
    Hur gammal är din dotter?
  • Tullemi

Nu är lilla Milea så gott som av-blöjad . Hoppas det funkar i Thailand också. Tänkte på toaletterna där för hon är lite: "mamma det luktar konstigt, jag vill inte kissa här".....osv Tänk om vi kunde få henne att sluta med vällingen också......(och napp)....

• Tullemi
    Agnes och Ville skrev 2010-09-19 21:38:30 följande:
    Mileas mamma....nu har jag fått svar från Lufthansa och vi får ta med en vagn gratis!

Ja det där med småsaker på flyget kanske man ska börja tänka på...nu hoppas jag på att vår dotter kommer sova en hel del eftersom vi flyger på kvällen/natten.

Har dvd+filmer
    böcker

ska kanske köpa en sån där stickersbok!
    En vagn? Vi behöver ta med 2 vagnar, men det gick visst bra enligt deras kundtjänst: pratade med nån kille i England som pratade engelska med indisk brytning, kändes så där halvproffsigt för att vara Lufthansa, hrm. Inget emot att folk har brytning (så klart) men jag trodde att jag skulle prata med en svensk kundtjänst eftersom jag ringde ett vanligt Sverigenummer.
  • Tullemi
    Agnes och Ville skrev 2010-09-20 20:35:49 följande:
    Men om du har 2 barn så måste du väl få ta med dig 2 vagnar????
    Jo, så tänkte jag med, men på deras hemsida stod det att infant fick ta med sig en vagn, inget om "äldre" barn. det var därför jag ringde kundtjänst.
  • Tullemi
    hag7 skrev 2010-09-21 13:02:26 följande:
    Har aldrig varit några problem för oss att ta med två vagnar har inte åkt med Thai men med andra bolag.
    Åter igen frågar jag nån som vet när Thai släpper sina kampanger på Thai resor ?
    Låter bra det
  • Tullemi
    Ewima skrev 2010-09-21 17:59:08 följande:
    Åh nej....har Thai inga skärmar!!??? Shit då blir det att panikköpa en notebook eller en dvdspelare!

Ni som har portabla DVD-spelare, vilket märke har Ni? Och framförallt Hur lång batteritid?? Jag har kikat på flera men alla verkar ha ca 2h speltid (vilket inte känns så värt på våra 8 flygningar)

Den där magnetleksaken med I drömmarnas trädgård, kan du länk till den igen? ;) Verkar som en hit för min tös som är 2½!
    --------
    Idag är det endast  EN VECKA kvar till avresa. Då åker vi: Arlanda-Kastrup-Bangkok-Trat (koh Chang)-Bangkok-Brisbane och sedan hemresa i november. Resfeber? lite :)
    http://www.hikmet.se/Product.aspx?pk_prodid=9872
    Länk till: I drömmarnas trädgården-leksak
  • Tullemi

Jag skulle aldrig ta med en dubbelvagn. Tycker det är ganska så trångt på gator och restauranger. Verkar alldeles för bökigt. Vi har to.m valt bort dubbelvagn här hemma av samma anledning, det är som att styra runt ett skepp (tycker jag).

• Tullemi
    Wera75 skrev 2010-09-22 14:19:41 följande:
    tack för svar o synpunkter!! Har tänkt om och det blir nog två vagnar.., anledning till dubbelkärra är ju oftast att man är mkt själv med båda barnen- men nu är vi ju båda, och största anldeningen till att 2½ åringen ska ha vagn är ju för att kunna sussa lite på kvällen om vi är ute o rör på oss. Tips på bra rese-sulkys?? Vill ha liggläge och suflett.., nåt mer man bör tänka på?? Finns ju mängder på blocket...
    En jättebra resevagn är Chicco Liteway . Jag har självt haft en och andra i tråden har köpt den.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)