Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
älskarlivet81 skrev 2012-06-25 16:26:54 följande:
Jag tycker inte att jag toknojar för att jag är rädd om mitt barn.. Hade dottern varit 4 år hade vi ändå haft med bilkudde eftersom hon hade varit för liten för att sitta direkt på sätet då också..
Som det ser ut nu kommer vi åka till Ko Samui. Har hittat biljetter i slutet av oktober, början av november. Hur är vädret då?
Biljetterna verkar bra, flyger direkt till Bangkok och sen byter vi flyg och flyger till Ko Samui. Inkl första natten på hotell skulle det då kosta runt 18000 kr för oss 3 tur/retur.
När släpps billigare biljetter till januari eller januari är kanske alltid dyrare än november? Hittade dock inget direktflyg till Bangkok för bra pris i januari.
din ton är inte så trevlig....vi försöker hålla tråden trevlig. Barnsäkerhet har vi talat om tidigare i tråden.
Billigast är biljetterna när de släpps ca 11 månader innan. Avgörande är om man stannar längre än en månad. Då blir det dyrare. Jul/nyår likaså. Vi åker fem personer (inget barn under två år) och betalar i november, 30 dagar, ca 23000 kr Bangkok Tor. Bokade ett år i förväg.