• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Smilla75 skrev 2010-09-15 07:57:01 följande:
    Du kan kanske ta en som bagage, om ni klarar er utan de kilona och på två resväskor.
    Ja, vi kan kanske skala av några kilon från det "vanliga" bagaget. Återigen så har vi ingen resebyrå att fråga - suck. Detta med internetbokning..... Och sen är det ju 2 olika flygbolag. Får se om jag kan maila även till Silk Air, jag mailade Lufthansa igår.
    Jag kikade på nätet (Central Festival) och sulkys var apdyrt att köpa. Men vi har en thailändsk kontakt som förhoppningsvis kan hänvisa oss till nån affär där thailändarna själva handlar barnsaker.
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi
    Smilla75 skrev 2010-09-15 10:01:08 följande:
    Jag tänkte på en mkt enkel och lätt variant som du kanske kan få ned i stor resväska, då kan du fortfarande packa annat i den.

Jag har en 4 åring som inte åker vagn samt två pojkar som kommer att vara 2,5 år resp 8 månader. Vi får alltså ingen vagn med till den äldre av de båda. Å andra sidan, 4-åringen hade ändå inte orkat gå hur långt som helst och 2-åringen går gärna,dessutom tar vi oftast tuktuk ändå.
    Ja, vi hade ju tänkt köpa en sån där superenkelsulky till Milea. Ni vet en sån där som i stort sett bara är en sits, men de blir ju långsmala när man fäller dem. Undrar vilken väska den kan gå ner i......en avlång kanske ..haha.
  • Tullemi

Nu ringde jag till Lufthansas servicecenter och där sa killen att vi fick ta med 2 vagnar, en till varje barn. Det står inte så på hemsidan, men vi chansar väl då....

• Tullemi

Man får inte glömma att värmen påverkar de små och de blir lättare trötta. Milea som aldrig ville sova i vagnen hemma, sov i vagnen (eller i solstolen) en gång ¨mitt på dagen. Och hon somnade i vagnen på kvällen när vi var på väg hem från restaurangen/kvällspromenaden. Kanske hade vi klarat oss utan fullt liggläge dock. Det hade kanske räckt med en liten lutning.

• Tullemi
    Agnes och Ville skrev 2010-09-15 22:13:04 följande:
    Mileas mamma...åker också med Lufthansa och vad jag kan få fram så får man ha med sig en vagn till barn över 2 år. Men jag har mailat dom och frågat så jag vet säkert!

Ang. vagn ända fram till gaten på Arlanda så har jag aldrig fått ha det utan har fått checka in det på specialbagage.
    Underbart!!! Tack för infon.
  • Tullemi

95 dagar kvar.....men jag tycker tiden går fort, så vi är snart där

• Tullemi
    Agnes och Ville skrev 2010-09-15 22:18:13 följande:
    Åh nej...nu missförstod du nog mig...har precis mailat så jag kommer veta säkert när jag får svar...förlåt om jag var luddig!!!
    Jahaaa . ja men då får du gärna återkomma när du fått svar
  • Tullemi

I vääääärsta fall så går det ju faktiskt att se julkalendern om man har laptop med sig. Finns det internetuppkoppling  (som är hygglig) så kan man väl se den på internet?

• Tullemi
    Thegran skrev 2010-09-18 22:41:57 följande:

För er som har barn som gillar I Drömmarnas trädgård vill jag bara tipsa om en leksak jag tror blir super på flyget;

www.hikmet.se/Product.aspx?pk_prodid=9872

och på tal om det har jag infört köp-stopp för mig själv fram till Thailandresan.
    har handlat alldeles för mycket sista månaderna. Men nu är iaf alla julklappar o sådant klara, och allt inför resan med.

Tack för tipset om flygleksak . Dottern gillar Drömmarnas trädgård (även om intresset börjar ge sig lite) så den kan nog funka på flyget.

Ja, jag borde nog också hejda mig med mina thailandsinköp. Jag måste börja tänka att man kan faktiskt få tag på himla mycket på plats
  • Tullemi

Vi skippar alla julklappar - eller vi köper kanske nåt i Thailand men vi tar inte med oss några hemifrån. Vi firar 4-årig bröllopsdag i Thailand, men då har maken redan åkt hem. Vidare så fyller Lucas1 år när vi är där, men det firar vi hemma. Och precis när vi kommit hem till Sverige så fyller dottern 3 och jag 37 så vi får ha ETT stort dunderkalas

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)