Norken skrev 2012-04-10 22:22:40 följande:
Sol och bad mest. Gärna nån utflykt som passar m en 4 åring. Vi kommer ju vara borta ett tag så denna veckan behöver inte vara helt ute i ödemarkerna. Men det är väl varken krabi eller lanta.
Har du några andra bra resmålstips annars? Vi kommer även besöka koh lipe, langkawi, KL vad vi vet just nu.
Har på tidigare resa varit på phi phi, koh samui, karon/kata beatch, hua hin... Och jag är en som inte vill resa tillbaka utan vill se nytt :)
Jag hade tagit lanta. då tar ni bara båten från Lipe (alternativt till Lipe beroende påvar ni börjar. Lanta har ju allt men småskalig turism, inte alls som Krabi. det finns tex elefantridning som kan vara kul för barnet, eller snorklingsutflykt, det uppskattade mina redan när de var 3 år. Annars är det ju Ko Muk, Ko Bulon, Ko Turatau där i krokarna som är väldigt trevligt. Beror lite på hur man vill bo osv. Det är väl lite livligare på Lipe och Langkawi så kanske en mindre ö? Då skulle jag köra på Bulon tror jag.
Jag älskar Malaysias östkust, perhentian mm. Men det kanske inte passar er vädermässigt.