-
Förresten, är lite nyfiken, vad fick ni för pris på DR?Mitt livs lycka skrev 2010-08-08 17:05:08 följande:Så nu är flygbiljetterna och första boendet bokat! Det blev sju nätter på DR Lanta på Koh Lanta. Efter det ska vi hitta ett boende på Phi Phi (troligtvis Banyan) i fyra nätter och sedan tre nätter på Wanna's Place i Ao Nang! LÄNGTAR!!!
-
Någon som har koll på hur det är med barnskor på Lanta?
finns det några någolunda att köpa? -
ok, får försöka köpa på mig några till par innan vi åker. Om vi inte kör enbart på foppatofflor åt henne, det trivs hon i men det kanske blir varmt..?Smilla75 skrev 2010-08-08 17:46:26 följande:Finns enbart crockskopior i små storlekar. Sandalkopior från stl 24 el 25 har jag sett. Billigare hemma på rea dock.
tack för svaret! -
3000 per natt?Mitt livs lycka skrev 2010-08-08 18:25:40 följande:Prutade ingenting... vi tog via Sawadee och då blev det 3000 THB för en minisuite, triple i början av december. vad betalade ni - ni som prutade?
Vi betalar 1300 bath/natt för en minisuit under hela november. -
Vet flera som lyckats pruta ner det ordentligt, även de som bokat för ett par veckor. Så, testa bör man absolut göra :)Mitt livs lycka skrev 2010-08-08 18:34:32 följande:Hmmm, ja per natt! Fast jag förstår att ni får bättre pris när ni ska bo där så länge plus att ni bor under high season och vi i under peak season... Men det är klart ni lyckades ändå få halva priset!! Bra där!
Jag har inga problem att pruta på plats men det känns så konstigt att pruta över nätet via mail... Fast det kanske man skulle ha gjort...?!
men nu har ni ju bokat, och det är ju bara några nätter ni ska bo där så det är ju ingen jättesumma ni skulle spara även om ni skulle få ner priset en del. -
nån mer som ska på Thailandfestivalen i Kungsträdgården?
-
Tack för ditt inlägg! Vi har funderat till och från på Khao Lak, antingen att åka dit efter Lanta nu i vinter eller att ta det någon resa därefter. Men, det du beskriver låter inte alls som vår grej så det är nog inget för oss :)smarres skrev 2010-08-09 15:38:22 följande:Vi va på Lanta o Kao Lak i mars 2009. Vi tyckte jättemycket om Lanta, men inte Kao Lak. Lanta är i mina ögon mycket mysigare, med bungalows och restauranger på stränderna. I Kao Lak var det mest större hotellkomplex som låg vid stränderna, inte alls lika charmigt. o vi skulle inte åka dit igen, men sen beror det ju helt på vad man är ute efter...Vi åkte på en dagsutflykt till Similian island, helt oförglömligt. Vi hade med våran då 10-månaders lilla tjej på utflykten o de gick jättebra. Jag o min man kunde ut o snorkla tillsammans medans de som jobbade hade hand om lilltjejen.
-
en lite udda fråga kanske, men vi efterlyser foton på menyer från restauranger på lanta (där man ser vad det står). Från Saladan, Klong dao och södra delarna av Long beach. gärna nya, från förra säsongen eller så.
Någon som råkat fota menyer och vill dela med sig?:) -
Har bott på Good days, och ska bo på DR i noveber.lillsussan skrev 2010-08-09 22:31:50 följande:
Det är galet hur många timmar jag och min man har suttit framför var sin dator eller framför Thailandsböcker - och det på semestern. Men nu verkar vi äntligen funnit en flygresa och det lutar åt att vi åker den 5/1 och är borta tre veckor. Skall försöka få bokat detta imorgon.
Vi tänkte hur som helst starta i Lanta (sen blir det väl Khao Lak eller Railay). Funderar på något av följande boende i 9 dagar:
1) Good Days, A/C Bungalows beachfront, 4200 kr
2) DR Lanta, A/C Bungalow, double: 5200 kr
3) Southern Lanta, superior beachview, 5000 kr
4) Holiday Villa, deluxe room, 4800 kr
5) Lanta Resort Bungalows (via Ving-resor): 5900 kr
Hört något om dessa?
På GD bodde vi i en superior beach front, helt fantastisk! Vi älskade Good days, personalen, läget, maten, stranden, precis allt. Har ingenting negativt alls att säga. Precis nedanför resorten är det lite stenar i vattnet, men går man 25-50 meter söderut så är stranden jättebra. Värt att tillägga är kanske att det går som ett dike med vatten mellan resorten och stranden. Det är dock inga problem att ta sig över, utan man kan vada. Det är olika brett/djupt beroende på väder men det ska iaf inte ställa till några problem men kan ju vara bra att veta.
Ute vid huvudvägen i närheten av GD finns en rad restauranger och även 7/11 och en minimart, där ägaren är helt fenomenal och hjälper till med det mesta man kan behöva hjälp med!
Akta er för restaurangen på resorten vägg i vägg. kass mat. The sanctuary eller liknande heter den.
På GD en LITEN barnpool, en liten rund som i storlek är som en stor bubbelpool ungefär. Vanliga, djupa poolen är inte heller så stor men räcker nog gott. Vi var oftast ensamma både i poolen och på stranden nedanför.
DR har jag hört mycket gott om, och våra vänner som kollat det åt oss säger att det är väldigt fint och barnvänligt. Jag tror det blir jättebra, men skulle faktiskt hellre bo på Long beach men i år blir det inte så. -
har förresten foton från både Good days och DR om du vill ha? I sånnafall är det bara att skicka ett meddelande med din mailadress så fixar jag under dagen!