• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Hanakana skrev 2010-08-27 21:46:16 följande:
    Mileas mamma: Nu kunde jag se bilden!!! Det såg ju ganska så trevligt ut med en sån fin strand...
    Och så verkar det vara lite grönska omkring... Ser inte så tokigt ut! Är stranden fin? Med kristallklart vatten?
    Ja, det var fint vatten och det låg bara ett hotell i ena hörnet av stranden.
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi
    stockrosen skrev 2010-08-27 22:31:04 följande:
    mamma72:
    Själv gillar jag Kata Noi och om jag skall till Phuket så kan jag tänka mig att bo där igen. Dock lite väl lugnt på kvällen...

Du kommer få åka långtailboat, det är säkert. Det går säkert utflykter både hit och dit
    Nu kommer jag inte ihåg hur långt det är till Koh Raya men vi åkte dit och övernattade i två dagar. En fin, lugn, thailaändsk ö. Kan tänkas att man kan åka dit över dagen men det är då speedboat som gäller.

Du kommer få en fin semester! Sov gott
    Jag hittade lite info om Koh Raya. Inte den absolut enklaste dagsutflykten kanske, men om man stannar över natten så låter det trevligt.
    http://www.phuketguiden.se/koh-racha-yai-island/
  • Tullemi
    Smilla75 skrev 2010-08-28 10:16:08 följande:
    Nej, har letat men inte hittat. Var inte så billigt i BKK heller.
    Jag tyckte det var hyffsade priser (Boots på Phuket). Jag köpte tex Maybelline-smink för halva priset jämfört med Sverige. Men det är också bara dessa priser jag minns ..
  • Tullemi
    Hanakana skrev 2010-08-28 20:56:07 följande:
    Ursäkta ni som har nämnt Kata Noi, men vad är det för skillnad på Kata och Kata Noi?
    Är Kata Noi finare och bättre än Kata? Är det promenadavstånd isåfall mellan Kata och Kata Noi?
    Eller ska man ta en sån där tuk-tuk? Tyvärr har vi redan bokat boende i Kata... Då menar jag vanliga Kata
    som finns i resebroschyrerna med alla hotell..
    Gångavstånd eller inte beror nog på var i Kata ni kommer att bo. Oftast är det enklast att ta en tuktuk. Det är väldigt lugnt i Kata Noi, det ligger nån resort där tex så Kata är nog att föredra om man vill ha ett utbud på kvällen (tex restauranger och lite shopping).
  • Tullemi
    Hanakana skrev 2010-08-28 22:10:42 följande:

Tack för svaret! Så det är till Kata Noi man åker för att bada??? Är det finare strand där än Kata Beach?
    Eller varför åker man till Kata Noi? Förlåt att jag frågar, men jag har ingen aning om något av de
    ställena... Har jag förstått det rätt är det i Kata som restauranger och shopping finns... Och badar
    gör man i Kata Noi.

Känns som om jag snärjer in mig i mina egna svar . Men du fick en bra förklaring ovanför .
    Kata = badstrand och utbud av restauranger/shopping
    Kata Noi = badstrand (om man vill variera sig tex)
  • Tullemi
    MissKaos skrev 2010-08-29 13:21:10 följande:
    ..eller hur.. Men, vad finns på flygplatsen i phuket? Har ínte landat där innan. TROR det var i Malaysia det fanns en gigantisk, superbillig bodyshop på flygplaten *våta drömmar*
    Phukets flygplats är skräp . Finns inget kul alls.
  • Tullemi
    Karisma skrev 2010-08-29 22:43:03 följande:

Ursäkta att jag frågar men kommer inte på vad Boots kan tänkas vara för ngt. Är det ngn som skulle vilja berätta för mig vad det är?  Skrattande

/K

Det är en engelsk affärskedja som man kanske skulle kunna jämföra med......Kick's kanske. Hudvård, smink, apoteksvaror.....lullull, skojsiga saker iaf
  • Tullemi
    Karisma skrev 2010-08-29 22:47:33 följande:
    Någon här som varit i Rawai och kan säga ngt om stället? Typ stranden tex är den bra? Bra restauranger?

/K
    Litet, men fint. Finns inte så mycket att välja på alls.
  • Tullemi
    Thegran skrev 2010-09-03 18:36:16 följande:
    hur tycker ni att vi ska göra?
    Planera allt i detalj och boka allt hemifrån
    eller spara 1.5 vecka obokad och hoppas på att få något ok boende..?

Det är början av dec det gäller, så lär ju vara en del folk på plats då.
    Ni kanske hittar nåt jättefint väl på plats. Ni får börja titta och kika och höra er för i god tid, men lite spännande ju
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)