• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

För er som är intresserade av Phuket så finns denna sida tex:
    http://www.phuket-maps.com
    Bilder, kartor och div info.

Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi
    Thegran skrev 2010-08-26 14:31:42 följande:
    En forumbekant på ett annat ställe hyr ut en fin villa på Phuket, dock utan egen pool, däremot finns två pooler i närheten som man får nyttja mot 50 bath.
    www.maleegarden.com
    Om vi någon gång skulle råka hamna på Phuket skulle vi boka hos henne!
    Vi har åkt igenom dessa trakter när vi åkt till div olika stränder, tex Nai Harn. Det är jättefint men väldigt lugnt.
  • Tullemi
    Thegran skrev 2010-08-26 14:49:11 följande:
    låter som nåt för oss alltså ;)
  • Tullemi
    Hanakana skrev 2010-08-26 19:36:48 följande:

Usch, vad ledsen jag blir, vad tråkigt... Vi har bokat 2 veckor till Kata Beach. Trodde det skulle vara ett barnvänligt och fint ställe... Åker med Thai och bor på Orchidacea Resort. Synd om man "slösar bort" pengarna på
    ett dåligt ställe. Finns det något som är positivt med Kata månntro? Någon? Vi åker i slutet av mars, är det fortfarande högsäsong då? Hoppas man kan bada lite i havet då iaf...

Vi har vänner som återvänder om och om till Kata så nåt fint finns det allt
  • Tullemi
    Hanakana skrev 2010-08-26 19:49:13 följande:
    Mileas mamma: Det var skönt att höra... Blev nästan orolig, kändes som man hade kastat pengarna i sjön. Vi ska bo i stora Kata (tror jag det är), vid Kata Beach.
    Du får berätta vad du tyckte om Kata när du kommer hem . När ska ni dit? Vi ska till intilliggande Karon i december.
  • Tullemi
    Tullemi skrev 2010-08-26 19:58:55 följande:
    Du får berätta vad du tyckte om Kata när du kommer hem . När ska ni dit? Vi ska till intilliggande Karon i december.
    Nu såg jag...ni ska åka i mars-april.
  • Tullemi
    Hanakana skrev 2010-08-27 05:03:27 följande:

MissCh: Tack för inlägget, det gjorde mig lite gladare igen... Jag satt just på väg och tänkte
    be vårt resesällskap att boka om vår resa till något annat ställe. Men jag vet att de andra
    vi ska åka med vill just till Phuket... Jag har hört att Kata är ganska så barnvänligt iaf.
    Men vi kommer ju att åka runt lite omkring, inte bara sitta på ett enda ställe.
    Det finns väl longtail-båtar från Kata Beach där man kan åka ut i ö-världen?
    Om någon har åkt dessa, vad kostar det ungefär per resa fram och tillbaka?
    Vi tänkte nog åka ut en gång per dag till andra ställen...

Nja, det finns väl ingen direkt övärld att åka ut till med longtailbåtar. Från Karon kan man åka till freedom Beach (dock ingen ö) men så många andra longtailutfykter var det nog inte.
  • Tullemi

Hanakana skrev 2010-08-27 20:25:14 följande:
    Tack för inlägg om Kata! Synd att man inte är mer påläst om stället man ska åka till...
    Trodde att det gick att åka sån där longtailboat till ställen med fina stränder. Det ser ju
    så fint ut på bilderna i alla kataloger o dyl. Och då menar jag ju förstås att jag har
    tittat på bilder från Phuket och dess omgivningar.
    Känns iofs inte så kul att spendera 2 veckor på stranden och i poolen om det inte
    finns några andra ställen att åka till.
    Vi har t.om köpt en helt ny Baltic flytväst till vår dotter som vi hade tänkt att ha med
    på resan ner just för longtailbåtarnas skull...
    Söder om Kata finns en del fina stränder, men man tar sig dit med bil/tuktuk. Vi var på bl.a Kata Noi och Nai Harn. Den sistnämnda stranden var väldigt lugn.
    Skickar med en bild på Nai Harn.
  • Tullemi
    Hanakana skrev 2010-08-27 21:24:47 följande:
    Vi kommer nog att lämna flytvästen hemma, får nog ingen användning av
    den i Phuket... 

Jag hade så gärna velat åka longtailboat, vart åker man det?
    Vart ska man åka då till för ställe i Thailand?
    Så man vet tills nästa resa...

Hade sett bild på de där James Bond öarna, men vet ej om det
    är i närheten av Phuket...
    Utflykten till James Bond-öarna kan jag inte rekommendera alls. Vilken turistfälla!!! Själva ön är dessutom jätteliten och det bandrar horder med turister fram å tillbaka.
  • Tullemi

bandrar = vandrar
    och nej det är inte phiphi som är jamesbond-öarna

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)