• Thegran

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Tullemi skrev 2010-08-03 20:07:16 följande:
    Tror ni Chiccon kan gå som handbagage, eller att det är en sådan vagn som man får ta med fram till gaten? Nu har vi ju sålt vår, men vi var tvungna att checka in den när vi reste sist?
    har tagit för givet att man får ta den som handbagage, men det kanske man inte får?
    nu är det inte aktuellt för vår del ändå, men är ju inressant att veta!
  • Thegran

men dryck till barn måste ju finnas på flyget? inte finns väl bara läsk o alkohol?

• Thegran
    MissKaos skrev 2010-08-03 22:10:07 följande:
    Såklart det gör, är väl om man vill ha med ngn favvorit eg.
    Vi flyger kl 23, så jag hoppas han ska sova då! Hem går planet kl 17 så då hoppas jag han somnar efter mellanlandningen i sarija (eller vad det nu hette)
    ah ok :) började fundera på varför man behövde ha med sig sådant :)

vi flyger på em från sverige och mitt i natten från bkk. Hoppas också på att dottern sover större delen av resorna...men, det kanske är en önskedröm...
  • Thegran
    ulligulli skrev 2010-08-04 01:47:22 följande:
    78 dagar kvarCool.
    visst var det DR fLanta för dig med? eller minns jag helt fel?
  • Thegran
    smarres skrev 2010-08-04 09:32:15 följande:
    Försöker klistra in mig i resetråden, men det funkar inte. Det funkar att kopiera, men inte klistra in...ObestämdNågon som vet varför?
    har också problem med det, men upptäckt att om jag skriver något innan jag försöker klista in så går det...
    alltså, kopiera, skriv något i fältet där du ska klista in, och klistra in. testa, kanske funkar för dig med.
  • Thegran
    ulligulli skrev 2010-08-04 21:33:05 följande:
    Du minns helt rättCool! Vi har även förlängt vår resa äker sen 21:a oktober iställen för den 25:e! Längtar....
    oh, härligt! Hur lång blir den totalt?

Ja, snart ligger vi och plaskar i poolen på DR! Häääärligt! Ses där ;)
  • Thegran
    Mitt livs lycka skrev 2010-08-04 21:47:26 följande:
    Ser att ni pratar om Dr Lanta! Vi funderar på att boka DR Lanta alt. Andaman Lanta Resort på Koh Lanta men kan inte bestämma oss... Några med erfarenheter från dessa?? Bra/dåliga??
    har ingen erfarenhet av DR än, men så gott som allt jag har läst har varit positivt. Våra vänner som varit där och kollat säger också att det är jättefint och barnvänligt.
    Jag tror det kommer bli kanon! Dessutom har de väldigt hög prutmån ;)
  • Thegran
    Mitt livs lycka skrev 2010-08-05 08:32:02 följande:
    Ok, det låter ju bra! Just nu lutar det åt att boka DR!
    Jag har lite foton därifrån, som kompisen på Lanta tog i våras.
    Om du skickar din mailadress till min inbox här på fl så kan jag maila över dem :)
  • Thegran
    Mitt livs lycka skrev 2010-08-05 09:46:42 följande:
    *pling i inboxen*
    bilder och länk till ett klipp på youtube mailade!

berätta gärna vad du bestämmer dig för sen :)
  • Thegran
    Mitt livs lycka skrev 2010-08-05 10:18:08 följande:
    Jag tycker det ser jättemysigt ut!!! Jag hoppas att det blir detta alternativ vi väljer - måste bara kolla med den andra familjen som vi åker med. Men vi har reserverat två minisuites vi med men vi måste bestämma oss innan imorgon! Givetvis meddelar jag hur det blir!

Tack snälla för hjälpen!
    Så lite så :)
    Ett tips, maila och förhandla om priset om ni inte redan gjort det!
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)