Inlägg från: Smilla75 |Visa alla inlägg
  • Smilla75

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Tullemi skrev 2011-10-04 08:15:51 följande:
    sMILLA: Aerosvit flyger and från Stockholm va? (Vi bor i GBG.)
    Det stämmer. Vet inte om det går flyg till Kiev från Gbg.
  • Smilla75
    hag7 skrev 2011-10-07 18:37:47 följande:
    TessaG:Fint namn just precis Valter heter min yngsta son !
    Skönt att allt gick bra,
    Grattis! Valter heter min Ruben i andra namn!
  • Smilla75
    obelix skrev 2011-10-11 11:08:30 följande:
    Men inte kan man väl skicka iväg passet... går det bra med en kopia?  tänk om man inte får det tillbaka....

Hur har ni gjort som inte bor i göteborg/stockholm...... har ni rest dit eller skickat?
    Nej, självklart måste det var original. Visumet ska ju in i passet.
  • Smilla75
    Lilla Gny skrev 2011-10-11 11:59:13 följande:
    Finns det förresten blöjor i större storlekar att köpa på plats? Vår fyraåring behöver fortfarande nattblöja...
    När vår dotter var 3,5 år köpte vi passande blöjor. Tror hon vägde typ 15 kg då.
  • Smilla75
    Yoyna skrev 2011-10-11 12:19:42 följande:
    Har tagit det de gånger vi åkt, inte blivit magsjuka. Så nu skulle vi nog inte våga åka utan att ha tagit det!

Men fullt skydd ger det ju förstås inte mot magsjuka, det kan ju bero på olika saker.
    Vi tar en dos var, har skyddat oss. Tycker resan är så dyr så att lägga 200 kr per person till är det värt tycker vi. Tror undersökningar visar på skydd kring 40 % mot typ turistmage men kan inte svära på det.
  • Smilla75
    Thegran skrev 2011-10-12 07:38:08 följande:
    barniljetterna brukar ligga på 25 % rabatt jämfört med vuxenbiljetterna, om ni flyger reguljärt.

vad biljetterna kostar beror sen helt på när ni ska åka, om ni flyger direkt eller med mellanlandning etc.

Vi brukar lägga ca 10 000 kr per vuxen biljett, då vi alltid prioriterat direktflyg sthlm - BKK.
    Men du kan lika gärna hitta biljetter för hälften av det priset.
    Vi betalar ca 3700 för vuxen och 3400 för barn, Aerosvit. Byte Kiev.
  • Smilla75
    obelix skrev 2011-10-12 11:45:52 följande:
    Hej

Jag vi ska utgå från hua hin sen göra som ni några nätter på nått kul ställe.

Vi va i thailand iår feb-mars  och bodde då i ban phe, lite närmare koh samet än mae phim  och va där i en månad, Vi va över och badade kanke 4 gånger på koh samet.
    Vi ska också till Mae Phim, har hyrt hus. Har aldrig varit i de krokarna. Är Ko Samet således värt ett besök? Något annat man inte får missa?
  • Smilla75
    Peak skrev 2011-10-12 12:32:10 följande:
    när åker ni då och hur länge?

Jag skulle vilja åka i feb tror jag och gärna stanna 3-4v. Brukar inte Thai air ha kampanj då? Eller är det senare, typ mars?
    Början nov, en månad. Bokade i december 2010.

Nej, då har Thai verkligen inte kampanj! Det är under sommaren, typ från maj.
  • Smilla75
    obelix skrev 2011-10-12 13:04:56 följande:
    Mae Phim va vi aldrig, så jag har ingen koll på det och vad man hittar på det hållet. Inne i ban phe finns en liten butik med bla mörkt bröd och danskt smör, det va riktigt gott efter några veckor med formfranska  

vi va som sagt bara över och badade på koh samet ochd et vi lärde oss va att inte åka dit fre-sön då massor utav bangkok bor kommer dit på fest, sen är det ju att inte välja de närmsta stränderna utan gå bort en bit så man inte är som om man vore på mallis.

Vi bestökte en rätt känd restaurang men den ligger "inte åt ert håll" så jag vet inte hur långt det är för er... barnen tyckte det va super kul där och det va bra och prisvärd mat.
     just nu kommer jag inte ihåg vad den heter, men om du vill kan jag kolla upp det.  koh samet är fint men väldigt turistigt jag tyckte inte det va så speciellt som många säger Skulle nog inte vilja bo där hela min semester, Men härligt att åka över och bada.  J

Tack! Jag tror jag vet vilka restaurang du menar, något med "Djungle".

Hur var det att bada i Ban Phe då?

• Smilla75
    Trollis74 skrev 2011-10-16 16:12:17 följande:
    Hej,
    Måste bara ställa en fråga..
     är så sugen på att åka till Thailande igen.. Har ni några rek. hur tidigt man kan åka med spädis?
    är det 4 månader eller 6 månader bebis måste vara?

Och inga påhopp..på varken mig eller svarande tack!

Det finns ju fördelar att åka när man helammar. Får tänka på värmen att vistas i AC några timmar mitt på dagen. Mitt BVC har avrått att åka med små barn, vi har gjort det med alla tre i alla fall.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)