• Thegran

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

På lanta kan jag rekommendera Good days på long bech. Helt fantastiskt boende! Vi bodde i en superior beach front, rymlig och fräsch! Vacker strand, helt ok pool och bra mat i restaurangen.

I år ska vi bo på dr lanta på Klong dao. Fick ett riktigt bra pris och enligt vännerna som bor på lanta är det fint och barnvänligt. Pool finns och resorten ligger på stranden.

• Thegran
    Tullemi skrev 2010-08-02 19:16:29 följande:
    YEY!!! Och vi har 140 dagar kvar
    91 dagar här :)
  • Thegran
    Tullemi skrev 2010-08-03 10:00:54 följande:
    Det skulle även finnas ett ställe där man kan lämna in sina oöppnade barnmatsburkar/välling så att någon annan kan få dem. Vi slängde massor av barnmat sist

men visst kan man lämna kvar sådant!
    lämna in på tex skandinaviska restauranger/butiker/caféer, eller hotellet. finns nog en del som tacksamt tar emot för att ge/sälja vidare.

vi kommer lämna kvar en flytväst i thailand i december. Om någon vill ha den (en hitills oanvänd baltic för barn upp till 15 kg) kan vi leverera den i Bangkok 10 - 13 dec.  Om ingen nappar ger vi den till någon vi träffar innan vi åker till Bkk. 

• Thegran
    Mawe123 skrev 2010-08-03 10:22:14 följande:
    Om du kommer ihåg, så skriv gäna hur bred tuk-tuken är här i tråden när du kommer ner , med tanke på barnvagnsinköp, vill inte behöva fälla ihop vagnen skulle vara supergulligt av dig Drömmer

Har ju en väl fungerande Liteway, som var toppen i vintras, och funkade perfekt i tuken, men det är ju alltid kul att förnya lite..
    haha påminn mig, så ska jag försöka mäta ;)
    kul att se chafförens min om man drar fram måttband ;) nädå, men kan ju iaf göra en uppskattning.
    Fast, det är nog olika beorende på tuktuk kan jag tänka mig.
  • Thegran
    Mawe123 skrev 2010-08-03 10:35:07 följande:
    Tror Liteway är 48 bred om jag inte minns fel, kanske får du bara en uppfattning om det är trångt med den (för visst har ni med en så´n) eller om det finns marginal.

Jag ska påminna, har du tillgång till internet måste du ju logga in i tråden emellanåt och fresta oss lite!!
    japp, Liteway har vi så ska jämföra med den :)

Vi kommer ha tillgång till internet, kanske inte dagligen men kommer kika in imellanåt iaf.
    lovat släkten att reseblogga... :) laptopen hänger med.
    tänkte ta med iPhonen ner också och köpa något kontotkort med surf i thailand.
  • Thegran
    Ewima skrev 2010-08-03 14:45:15 följande:
    Hoppar in här ny i tråden. Solig

Vi har bokat och åker till Thailand den 27 september. Vi stannar i Bangkok två dagar, för att sedan åka till Koh Chang (inte helt bestämmt ännu) Den 14oktober åker vi till Australien, Och allt som allt blir vi borta i 7 veckor.

Vi vill gärna ha tips o råd inför resan. Vi som reser är jag sambon o vår 2½åriga dotter.

*En fundering är kring är -Vilken vagn ska vi ta med? Gärna en liten resevagn med liggläge och bra suflett (för att skydda mot all stark sol. Främst att ha på flygplatser, men också som shoppingvagn.

Ska man köpa en billig paraplyvagn, eller satsa på en dyrare typ Baby Jogger City Mini?
    Vi har köpt en chicco liteway som vi ska ta med. Har använt den en del hemma sen den köptes, och är jättenöjd! tror den blir kanon att ha med på resan!
    kanske vore det nåt för er?
  • Thegran
    Karisma skrev 2010-08-03 15:19:56 följande:
    Tittar på ett hotell nu på karon beach är priserna per natt eller per vecka? Gissa det är per natt, priserna var mellan 1000kr och 3500kr per ???

Hotellet heter Ramada Karon beach.

/K
    alla boenden vi tittat på har angett priserna per natt, men har ingen koll på just det hotell nu nämner.
  • Thegran
    Ewima skrev 2010-08-03 14:57:40 följande:
    Tusen tack för tipset! Den verkar riktigt bra, och ännu bättre att den kostar nästan en tredjedel av Babt Joggern Skrattande

Såg att det dessutom finns att köpa väska för vagnen, vilket många flygbolag kräver för att ha dem som handbagage ( rätta mig om jag har fel
    väska som passar finns att köpa. för att få ner den i väskan vi har måste man dock ta av framhjulen, men det gör man i ett kick.
    vi kommer checka in vagnen, så vi kan packa blöjor och flytväst med den.
    känner inget behov av att ha vagnen när vi mellanlandar i BKK, men det där är ju olika
  • Thegran
    Ewima skrev 2010-08-03 17:49:15 följande:
    Vi har precis vart och köpt en Chicco Liteway som du tipsade omSkrattande. Provkörde många resesulkys, men det blev den tillslut!

Väskorna till sulkys (babyproffsens egna märke) var slut på lager. Så det blir till att beställa.

Nu när du säger det så undrar jag om vi verkligen BEHÖVER ha den som handbagage...Obestämd Får nog fundera en extra gångDrömmer

TACK för hjälpen!
    hoppas ni blir nöjda!
    och bara för att jag är nyfiken, vilken färg köpte ni? Skrattande
  • Thegran
    MissKaos skrev 2010-08-03 19:37:48 följande:
    Resan är nu bokad
    grattis! Visst är det en härlig känsla?! När och var blir det?
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)